Test Mazda6 – příležitost k dobrému obchodu

2013-06-10 00:00:00

Skutečnost, že nový model Mazdy 6 je již na trhu, ovlivňuje ceny modelů předchozí generace, které jsou ještě k dostání u prodejců. Podívali jsme se zblízka na  Mazdu 6 Sedan 2.2D ve vyšší výbavové verzi GTA.


Text a foto: Luděk Kortus

Mazda6 se začala vyrábět v roce 2002 jako nástupce Mazdy 626. Druhá generace se začala vyrábět v roce 2008. Vždy se vyráběla ve třech karosářských variantách: sedan, liftback a kombi. Od uvedení na trh se prodalo více než milión kusů po celém světě. Na českém trhu v loňském roce obsadila Mazda6 druhé generace podle statistik SDA patnácté místo mezi vozy střední třídy. Ve čtvrtém produkčním roce to není špatné. Nestala se oblíbeným flotilovým vozidlem, ale volili ji spíše soukromé osoby a samostatní podnikatelé. KODO design je svým pojetím dostatečně nadčasový. Sedan má sportovní švih a zároveň stále dobře reprezentuje. V černé barvě a s velkými hliníkovými koly vyvolává lumuzína hladkých a oblých tvarů respekt. 

Vzhledem ke snaze výrobce vyřešit palubní desku a další interiérové prvky tak, aby působili důstojně, nelze tvrdit, že vnitřek působí, jako by už vyšel z módy. Jednoduše řečeno uvnitř čeká posádku klasika v podobě kombinace kůže, broušeného hliníku, piánového laku a měkkých plastů. Na koženém tříramenném volantu se tlačítky ovládá audio, tempomat, telefon a multifunkční display. Střední panel je přehledný, rozdělený na zónu audia a zónu klimatizace. Důležitá tlačítka jsou pochromovaná. Je to uvolněné a pohodlné auto. Sedačky z kůže a látky mají sportovní střih. Cestující vzadu, pokud jsou dva, mají vynikající komfort a dostatek místa pro hlavu, lokty a kolena. Zavazadlový prostor Mazdy6 je 519 litrů a zadní sedadlo je dělené v poměru 60:40.  

Motor 2.2 MZR CD dává v nejvyšší výkonové verzi 180 koní a moment 4000 Nm. Se šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje vůz zrychlení z 0-100 km/h za 8,5 sekundy a maximální rychlosti 218 km/h. Tabulková kombinovaná spotřeba je uváděná 5,4 l/100 km. Pro mne nedostižná hodnota. Mazda6 GTA se ke sportu hlásí hliníkovými pedály. Sedačky vpředu umožňují snížit se hluboko k silnici. K tomu výborný podvozek a ostré brzdy. Přes nerovnosti krásně nese, na výjezd ze zatáčky má dostatek síly. Celková hodnota za týdenní test byla 7,1l/100km. Jezdil jsem převážně po městě, částečně po dálnici a silnicích první třídy. Sjel jsem si i ostřeji na užších silnicích. Na auto střední třídy je mrštná, ale nejlépe se cítí při polykání kilometrů na dlouhých a rychlých cestách. 

Ke standardu Mazdy6 patří  vyspělá podvozková elektronika. Karosérie je vyztužena klecí z vysokopevnostní oceli. Výbava GTA představuje druhou nejvyšší úroveň. Do noci svítí bixenony, má asistent rozjezdu do kopce a stěrače mají dešťový senzor. Komfort užívání značně vylepšuje bezklíčový vstup a start. Samozřejmostí je dvouzónová klimatizace, elektrická okna, parkovací čidla v předu i vzadu. Audio má Bluetooth a 8 reproduktorů Bose. Auta v mrtvém úhlu zpětného zrcátka identifikují kamery systému RVM. Ani v těchto parametrech Mazda6 nijak výrazně nepokulhává za současnou produkcí.

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary