Test Mazda CX-5 2.2 SKY-D, SKY-Drive, AWD, Revolution NAVI

2013-04-15 00:00:00

Vyzkoušeli jsme nejlépe prodávaný model loňské novinky. Během testu bylo celý týden zataženo a inverze, ale nám to nevadilo, užili jsme si totiž SKY jízdu. Co to je? Přečtěte si náš test Mazda CX-5.


V automobilce Mazda se rozhodli, že počínaje modelem CX-5, budou vytvářet auta lehčí a pevnější, úspornější a výkonnější, přátelštější k životnímu prostředí, k řidiči, k posádce a dokonce i k chodcům. Technologie, které k tomu vedou, nazvali souhrnným názvem SKYACTIV. Aby bylo všem jasno, že v Mazdě se děje něco zcela nového. Dali také jména novým přístupům, které startují novou generaci vozů Mazda. KODO je nový designový jazyk. Karakuri jsou nové finty použité pro zlepšení komfortu užívání a Jinba Ittai je nové pojetí vzájemného působení řidič-stroj. Z marketingového hlediska je to skvělý způsob, jak se odlišit od konkurence. O to cennější, že to nejsou jen reklamní čáry máry, ale skutečná fungující řešení, které pocítí řidič pod zadkem, v duši a v peněžence. 

První z technologií SKYACTIV - D je přeplňovaný vznětový čtyřválec nové generace, 2,2 l, v tomto modelu v silnější výkonové variantě 175k s maximálním točivým momentem 420 Nm dostupným od 2000 otáček. Takový moment odpovídá spíše třílitrovým šestiválcům. Dovedete si představit ten zátah. Dvoustupňové přeplňování zlepšuje reakce v nízkých a středních otáčkách a vylepšuje výkonovou křivku v otáčkách vysokých. Motor se nechá ochotně vytáčet až do maxima, které leží v 5200 otáčkách za minutu. Spolujezdci jen obtížně poznávali, zda jedou v dieselu nebo benzínu. Další technologií je automatická převodovka SKYACTIV – Drive. Japoncům se povedlo spojit výhody všech druhů automatů v jedné převodovce. Řadí rychle, přesně, hladce, bez škubání a při akceleraci nedochází k propadům výkonu. 

Další technologií je SKYACTIV-Body. Podíl vysokopevnostní oceli v karosírii byl zvýšen a některé spoje jsou lepené, protože svařováním by se nedosáhlo požadované pevnosti. Mazda CX-5 získala plný počet hvězdiček v testech Euro-NCAP a díky konstrukci kapoty a předního nárazníku také nejvyšší počet bodů za kolizi s chodcem. Přitom se jedná o nejlehčí auto v segmentu. Proti konkurentům je váhový rozdíl 50 – 100 kilo. Možná se to zdá bezvýznamné, ale vozte v autě stále dva pytle cementu. Určitě to pocítíte na spotřebě a na chování auta v zatáčkách. Ve spojení se SKYACTIV-Chassis, který je také lehký a pevný se dosahuje mimořádného pocitu kontroly nad vozem a velmi dobré úrovně komfortu.  Hledejte SUV, kde je radost svištět rychle rovně, prudce brzdit, projíždět zatáčky a akcelerovat. Moc jich není a tohle se opravdu povedlo. 

Základní cena vozu v nejnižší výbavě, s předním náhonem a velice kultivovaným dvoulitrovým benzínovým motorem, je 499 900 Kč. Už od základní verze nasadila Mazda svá Karakuri. Dělené sedadlo v poměru 40:20:40 lze sklopit páčkou v kufru a tak malým pohybem jedné ruky vytvořit rovnou plochu. Další Karakuri představuje například kryt zavazadlového prostoru, který se otevírá zároveň s dveřmi a nevyžaduje žádnou manipulaci. CX-5 ve výbavě Revolution NAVI stojí 831 900 Kč. Ve světlém interiéru se sedačkami v kombinaci kůže a alcantara se pocit luxusu ještě zvyšuje. Výčet standardní výbavy je dlouhý. Zahrnuje mimo jiné systém i-Stop, zadní parkovací kameru nebo třeba bi-xenony. Dále systém pro prevenci čelního nárazu ve městě, který do 15 km/h zabrání střetu úplně a do 30 km/h zmírní následky. Další systémy hlídají mrtvý úhel a upozorní na nechtěné vyjetí z pruhu. Nadstandardní výbava obsahuje navigaci za 12 500 Kč, LED denní svícení za 12 400 Kč a metalízu za 12 400 Kč plus několik menších položek, se kterými celková cena vozu činí 883 000 Kč.  –luk-

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary