Test Kia Sportage - miláček davu...

2011-09-22 00:00:00

Nová Kia Sportage neútočí na své zákazníky pouze líbivým designem. Mezi další esa v rukávu patří skvělý motor 2,0 CRDI, pohon 4x4 a v neposlední řadě i velice příznivá cena.


Text a foto: Pavel Foltýn

S Novou Kia Sportage jsme se podrobněji seznámili již na jaře, kdy jsme s benzínovou motorizací 1,6 GDI vyrazili na autosalon do Paříže. Už tenkrát bylo zřejmé, že se jedná o velice kvalitní automobil, který bude v blízké budoucnosti atakovat přední příčky v oblíbenosti mezi zákazníky. Minulý týden jsme testovali Sportage se vznětovým motorem 2,0 CRDI o výkonu 135kW, maximem točivého momentu 392Nm a automatickou šestistupňovou převodovkou s možností sekvenčního řazení. Týden za volantem stačil k tomu, aby se náš dojem s pařížského výletu změnil ve stoprocentní jistotu: nová Sportage je auto, které by chtěl mít v garáži i nejeden řidič vozidla o třídu vyššího segmentu.

Design vozu je natolik nevšední, že buď si jej zamilujete na první pohled, nebo se s ním nikdy nesmíříte. Náš testovací vůz byl vyveden v módní bílé barvě, jezdil na 17“ kolech a příď zdobily efektní linky denního svícení z technologie LED. Tato kombinace způsobila, že jsme se během týdenního testu setkávali převážně s prvním názorem – tedy s láskou na první pohled. Líbivý design ale pochopitelně „vyvažuje“ pár nedostatků. Tím největším je asi zhoršený výhled šikmo vzad – C sloupek je skutečně velmi masivní. Tento nedostatek ale poměrně dobře řeší standardně dodávaný parkovací systém, nebo příplatková couvací kamera, jejíž barevný obraz se promítá ve vnitřním zpětném zrcátku.

Interiér verze Comfort Plus snese velmi náročné hodnocení a především si na nic nehraje. Vše je tam, kde to intuitivně očekáváte. Snad jen tlačítko palubního počítače by nemuselo být na boku přístrojové kapličky, ale třeba na volantu nebo na ovládacích páčkách. Další drobná výtka pak směřuje k plastovému panelu před spolujezdcem. Je příliš masivní. Více by se nám líbilo jeho dekorování například hliníkem, případně rozbití jeho masivnosti plastickou vodorovnou linkou. Jinak je interiér zpracován z kvalitních materiálů a na velice dobré kvalitativní úrovni. Sedadla mají látkové potahy a jakýsi náznak anatomického tvarování. Nejsou to žádná „Recara“, ale neunaví ani při dlouhé cestě. Před voličem jízdních režimů pak nechybí konektory pro připojení třeba iPodu nebo MP3 přehrávače.

Benzínový motor s výkonem 180koní uděluje vozu velice slušnou dynamiku. Na dálnici tak není problém držet pohodlně cestovní rychlost kolem 160km/h, přičemž maximální rychlost, kterou jsme při testování dosáhli, byla tachometrových 190km/h (výrobce udává 195km/h). Spotřeba i při takto dynamickém provozu činila 8,1l/100km, což považujeme na danou kategorii vozu za slušný výsledek. Pohon 4x4 a světlá výška 172mm umožňují zajet s Kia Sportage i do středně náročného terénu. Není to na žádné rally, ale upřímně – kdo z majitelů současných SUV vůbec kdy sjel mimo asfaltovou silnici ? Sportage zvládne nejen polní cestu k chalupě, ale i mělké brody nebo výmoly. Pro sjíždění prudkých kopců je ve standardní výbavě systém „Downhill“, který udržuje stálou rychlost aktivním přibrzďováním.

Model Kia Sportage 2,0 CRDI 4x4 ve výbavě Comfort Plus budeme mít k dlouhodobému testování. Každý měsíc proto přineseme detailní informace o tom, jak si Kia vede nejen na silnici nebo v terénu, ale také o případných závadách, subjektivních pocitech řidičů a o celkové uživatelské přívětivosti.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary