Test Kia Picanto - příjemné překvapení

2012-02-20 00:00:00

Kia Picanto přišla na český trh v dubnu loňského roku a její prodejní výsledky v segmentu malých vozů nejsou vůbec špatné. Proč ?  Test Kia Picanto odpověděl nejen na tuto otázku.


Text a foto: Pavel Foltýn

Kia Picanto klame tělem. Minimálně z předního pohledu máte dojem, že se díváte na mnohem větší auto, než Picanto ve skutečnosti je. Přední maska je skutečně mohutná, opticky celý vůz rozšiřuje. Velmi zajímavým designovým prvkem jsou mlhové světlomety, které jsou zakomponovány do krajů masivního nárazníku. Picanto je prostě klasickou ukázkou nového designu, který Kia, pod vedením designéra Petera Schreyera, aplikuje u všech svých současných modelů. A že je to design, který se líbí, potvrzují nejen prodejní čísla malého Picanta, ale třeba i dlouhé čekací lhůty na model Rio nebo Sportage. Současná Kia je prostě na špici automobilového designu.

K testu jsme měli model 1,0 CVVT v křiklavě zelenožluté barvě a nutno říci, že jsme na křižovatkách byli terčem pozornosti. Samozřejmě, že kvůli tvarům Picanta, jeho barvě, ale také kvůli opravdu pěkně vyladěnému zvuku výfuku. U takhle malého auta jsem se ještě nesetkal s tak atraktivním zvukovým projevem. Stačilo na volnoběch trochu přidat plyn a kolemjdoucí se otáčeli, co že se to blíží za sporťák. Picanto samozřejmě žádný sporťák není, ale pohonná jednotka naprosto dostačuje pro jízdy pro které je vůz určen. Tedy pro jízdy po městě a na krátké vzdálenosti mimo město. Malý poloměr otáčení bude vyhovovat pro městské parkování, výkon 69koní pohodlně postačí na krátké výlety za město. Kdo chce ale jezdit trochu svižněji, bude muset motor více vytáčet, což se bohužel projeví na celkové spotřebě vozu. Nám se podařilo v průměru dostat na hodnotu 6,1l/100km.

Interiér Picanta je kvalitně zpracovaný a nabídne na předních sedačkách dostatek místa dvěma dospělým osobám s výškou kolem 180cm. Zadní sedadla pochopitelně tolik komfortu nenabízejí, nicméně i tam se dvě dospělé osoby vejdou. Horší to už bude se zavazadly, ale u vozu této kategorie se nepředpokládá, že bude sloužit jako rodinný vůz pro čtyřčlenou rodinu a její jízdy na chalupu. Kufr pojme 200litrů, tedy je zde dostatek prostoru pro nákup, školní tašku dětí, nebo drobná zavazadla na víkend u vody. Po sklopení zadních sedadel se ale objem pro zavazadla zvětší až na 870litrů. Volant padne skvěle do ruky, řízení je přesné s dostatkem zpětné vazby. Potěší palubní počítač s údaji o aktuální a průměrné spotřebě, dojezdu a indikací vhodného okamžiku k přeřazení. USB vstup je už u značky Kia samozřejmostí a Picanto není výjimkou.

Kia Picanto nabízí za málo peněz hodně muziky. Základní model ve verzi Active 1,0 CVVT stojí aktuálně 194.980,-Kč. Námi testovaný model obsahoval klimatizaci a příplatkový metalický lak, takže jeho cena se vyšplhala na 218.980,-Kč. Mezi malými vozy se tak jedná o jednu z nejlepších nabídek současného českého trhu. Pakliže byste ale volili verzi s motorem 1,25 CVVT ve verzi Sport, připravte si 349.980,-Kč + 9.000,- Kč za metalízu. A to už je částka, za kterou se dá pořídit dobře vybavená Kia Rio s motorem 1,4 CVVT 80 kW. Prodejní statistiky Picanta tak rozhodně budou ovlivňovány spíše modelem s motorem 1,0 CVVT ve výbavě Edition 1

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary