Test: Kia Ceed po modernizaci

2016-04-27 00:00:00

Novinky modelové palety auta s apostrofem v názvu jsme testovali na několika autech. Hlavní designovou novinkou je výbava GT Line. Z nové techniky jsme vyzkoušeli litrový benzínový „turbo“ tříválec a novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.


text a foto: Luděk Kortus

Koncern Hyundai/Kia

Na každý automobilový koncern klade trh dva protichůdné požadavky. Maximálně centralizovat vývoj a zároveň maximálně vizuálně odlišit jednotlivé značky. Hyundai/Kia si v tomto ohledu vedou dobře. Společný vývoj Hyundai/Kia je v korejském Namyangu a společný design vzniká v Evropě, v Německu pod dohledem Petera Schreyera, zkušeného odborníka na design, který pracoval dříve pro značky Audi a VW. Hyundai má jeden závod v Česku v Nošovicích a Kia má závod v Žilině na Slovensku. V Žilině se vyrábějí vozy Cee´d. Závody jsou vzdáleny 90 kilometrů od sebe. V organizaci prodejní sítě si Hyundai/Kia počíná jinak než ostatní koncerny. Když se podíváte na mapu dealerů u nás, autosalóny Hyundai a Kia jsou od sebe důsledně místně odlišeny. To napomáhá posilování vnímání individuality obou značek u zákazníků. Nejdůležitějším motivem k nákupu auta ve vybrané cenové kategorii je jednoznačně vzhled. Někomu se líbí to a někomu zas tohle. Při nákupu auta rozhodují emoce, technika je jenom nutnou podmínkou. A to je dobře. Díky tomu máme na trhu tak široký výběr značek.

Kia Cee´d Comfort 1.4 CVVT 73 kW

První nový cee´d, který jsem testoval, byl pětidveřový hatchback v módní hnědé metalíze. S novým motorem 1.4 CVVT s manuální šestistupňovou převodovkou. Na provedení ve výbavě Comfort jsou nejlépe vidět kosmetické úpravy oproti modelu z roku 2012. Ten se už tenkrát povedl, takže designéři provedli jen málo změn. Zúžili masku, změnili nárazníky a grafiku zadních světel. V interiéru také došlo k malým změnám. Přibyly chromové lišty a lesklé černé obložení středového panelu. Zachováno bylo asymetrické provedení středového panelu nakloněného k řidiči. Naklonění k řidiči představuje hlavní rozdíl v interiéru oproti hyundai, který zachovává symetrické řešení pro řidiče i spolujezdce. Modernizovaná atmosférická jedna čtyřka má nové parametry. Při objemu 1368 cm3 dává maximální výkon 73 kW a maximální točivý moment 134 Nm. V praxi je to motor vhodný především do města, vývoj se soustředil na lepší zátah odspodu. Variabilní nastavení ventilů a šestistupňová převodovka dokážou dobře pokrýt jak úsporný jízdní režim, tak i požadavky na vysoké tempo například na dálnici. Počítač ukazoval průměrnou spotřebu 6,6 litru na 100 km.

Doporučujeme: Test ojetého hatchbacku Kia Ceed II

Kia Cee´d SW GT Line 1.0 T-GDI 88 kW

Druhý model byla kombi verze v nové výbavě GT Line s novým tříválcovým benzínovým přeplňovaným motorem v elegantní bílé barvě. Podobně jako u jiných značek tato výbavová linie odkazuje na nejsportovnější verzi. Někde jo to S, někde je to M atd. Cee´d má svoje GT. Ostrému GT ale pod kapotou pracuje přeplňovaná jednašestka o výkonu 150 kW s maximální rychlostí 230 km/h. Zato GT Line můžete mít se všemi pěti motorizacemi. Součástí výbavové linie jsou velké led mlhovky ve tvaru kostek ledu, ozdobná koncovka výfuku, subtilní zadní difuzor a sedmnáctky kola. V interiéru se GT Line odlišuje od ostatních verzí hlavně sedačkami, volantem a pedály. GT Line čalounění je vyvedeno v barevné kombinaci šedé, černé a bílé, se šedým prošíváním a emblémy. Podívejte se do galerie, vypadá to opravdu dobře. Cee´d SW GT Line 1.0 T-GDI (Turbo Gasoline Direct Ijection) s výkonem 88 kW a točivým momentem 172 Nm chodí za plynem s větší ochotou, než jeho kratší bratříček s atmosférickou jednačtyřkou s větším objemem a s jedním válcem navíc. Nejvyšší točivý moment přeplňovaného tříválce je k dispozici již od 1500 otáček. Spotřebu během testu ukázal počítač 7,1 litru na 100 km.

Kia Cee´d SW GT Line 1.6 CRDi DTC 100 kW

Třetí model byla dieselová kombi ve výbavě GT Line s automatickou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou 7 DTC ve sportovní červené barvě. Převodovka je produktem vlastního vývoje v Namyangu. Nabízí se výhradně k vozům s motorem 1,6 litru CRDi 100 kW. Naftový kombík s automatem představuje vrchol toho, co cee´d nabízí. Točivý moment je 300 Nm již od 1750 otáček. S tímhle motorem už bez problémů můžete absolvovat dlouhé cesty po dálnici. Palubní počítač naměřil spotřebu 6,2 litru na 100 km. Modernizace se také mimo jiné dotkla protihlukových úprav, takže motor i hluk od kol jsou méně slyšet. Podvozková elektronika byla vylepšena o stabilizační systém, který omezuje nedotáčivost přibrzďováním vnitřního kola při průjezdu zatáčkou. Cee´d také umí rozpoznávat dopravní značky, umí upozornit na auta ve slepém úhlu, a na auta, která křižují trasu při couvání z parkovacího místa. Za příplatek je k dispozici nový audio systém a navigace se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, couvací kamera a parkovací asistent, který s autem zajede do podélného i kolmého stání. Základní ceny testovaných modelů v pořadí odshora jsou: 309 980 Kč, 429 980 Kč a 529 980 Kč.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary