Test Kia cee´d – benzín nebo nafta?

2013-01-23 00:00:00

Test Kia cee´d trochu jinak - Dva nové vozy Kia cee´d. Červenou pohání naftový motor 1.4 CRDi  a šedou pohání benzínový motor 1.4 CVVT.  Kterou si vybrat?


Šedý lak dává cee´du nádech serióznosti a trochu tlumí dynamické působení jinak bujných tvarů. Výbava Comfort zahrnuje 15´´ ocelové disky s vydařenými kryty, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, chlazenou schránku před spolujezdcem, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio s CD a MP3 s ovládáním na volantu, palubní počítač, vstupy pro USB, AUX a iPod. Samozřejmě nastavitelný volant a sedačky.  Sympatické je, že bezpečnostní prvky mají všechny stupně výbavy stejné. Vrátím se k ním u druhého vozu. V této specifikaci a s motorem 1.4 CVVT můžete mít vůz nově za cenu 299 980 Kč. Vůz na obrázku měl ještě navíc metalízu, kožený paket pro volant a řadící páku a tempomat. 

Červený lak přidává vozu hodně šťávy. Ve výbavě Exclusive je navíc zvenku více chromu, má denní svícení LED a šestnáctipalcová hliníková kola, duální elektronickou klimatizaci, elektrická zadní okna, posilovač řízení s volitelným režimem, luxusnější čalounění, loketní opěrku vzadu, chromované kliky a tempomat. Vozy cee´d mají přední, boční a záclonové airbagy,  ABS, elektronický stabilizační systém, rozdělovač brzdného tlaku, brzdový asistent, systém stability řízení vozidla, systém kontroly trakce, asistent rozjezdu do kopce a varovnou signalizaci zadních světel při panickém brzdění. Vůz v této specifikaci s motorem 1.4 CRDi je k dispozici za cenu 394 980. Testovaný cee´d měl navíc audiosystém s dotykovým displayem a parkovací kameru. 

Podívejme se co říká spotřeba Kia cee´d. Vynecháme tentokrát údaje výrobce. Oba vozy jezdily přes týden jak po městě, tak na delší cesty po republice. Jezdil jsem pokud možno podle předpisů, občasné rychlostní vložky byly krátké, takže na spotřebu měly okrajový vliv. Benzínová 1.4 ukázala průměrnou spotřebu během testu 6,9 litru. Naftová 1.4 ukázala na počítači průměrnou spotřebu 5,7 l/100km. Převodovky jsou krátce odstupňované, účelem je co nejdříve zařadit šestku a nechat motor převalovat v téměř volnoběžných otáčkách. Toho lze s výhodou využívat po městě a v nižších rychlostech. Přestože tyto motorizace nejsou stavěné na dennodenní svištění po dálnici, jejich projev je i v otáčkách nutných pro rychlost 130 km/h kultivovaný. 

Tak který vůz si vybrat a podle jakého hlediska? Tak třeba za kolik najetých km doženeme rozdíl v ceně motorů. Jsou na to koeficienty, ale dáme si malé opáčko. Naftový motor v Kia cee´d je o 50 000 korun dražší. Kolik paliva (cena nafty a benzínu přibližně stejná) je možné koupit za 50 000 korun? Tak asi 1400 litrů. Kolik kilometrů na toto množství ujedu s benzínovou 1.4 (spotřeba 6,9l/100km)? Asi 20 000 km.  S naftovou 1.4 (spotřeba 5,7/100km) najedete stejných 20 000 km o 10 000 korun levněji. Udělejte to pětkrát a máte svých 50 000 korun doma. Zvýšené náklady na pořízení naftového motoru se srovnají přibližně po ujetí 100 tisíc kilometrů. Přiznám se, že ani po tomhle výpočtu nejsem chytřejší. Myslím, že nejlepšími rádci nakonec budou gusto a peněženka.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary