Test Honda NC 750 S 2016: Kolony opravdu nehrozí

2016-07-20 00:00:00

Pro bezpečný a rychlý pohyb na motorce v městském provozu potřebujete kromě rozumu také stroj, který má dostatečnou rezervu točivého momentu, účinné brzdy a schopnost snadno se překlápět ze strany na stranu. Jedním z takovým je Honda NC 750 S ABS.


text a foto: Luděk Kortus

Čekala na mne na první dojem spíš roztomilá než drsná motorka, přestože designem má asi připomínat japonskou sršeň. Sedlo nižší, nohy mám pěkně najisto na zemi, řidítka široká tak akorát. Už podle manipulace na místě to bude poslušná kočička. Motor na volnoběh hraje obvyklé japonské techno s digitální přesností. Jednička a pak další rychlosti tam cvakají jak v hodinkách. Spojka chodí lehce jako pro slečinky. Přední brzda se dobře dávkuje. Dvě zatáčky a jsem na Jižní spojce. Trochu za to zatáhnu, abych slyšel, jaký rachot umí poslat dvouválec do výfuku. Něco tam je, i v rámci předpisů uděláte dojem. Taky by to chtělo vyzkoušet si maximálku, někde na otevřené ploše. Zalehnout a vytáhnout z ní alespoň dvě kila. Odspodu táhne parádně, ale nahoře trochu ztrácí. Chvíli trvá, než se ke dvoustovce prodere přes odpor vzduchu. Nechci ji trápit, je nová a není moje, tak se vracím zase do provozu, na který je stavěná.

Tip: Test skútru Honda PCX 125

Hondu NC 750 S je radost vodit po silnici. Na dlouhé oblouky má solidní výkon, na krátké oblouky zase příjemnou geometrii. Na LCD displeji vám ukazuje, jaký tam máte kvalt ze šesti možných, pak samozřejmě rychlost a otáčky. Display ukazuje pomocí barvy, jak úsporně jedete. Tohle si motorky Hondy vypůjčili od aut stejné značky. Display dále umožňuje zvolit si jednu z pěti barev podsvícení. NC znamená New Concept. Co je nové spatřuji hlavně v tom, že nádrž není nádrž na palivo, ale slouží jako nečekaně velký zavazadlový prostor, kam se určitě minimálně vejde helma a spousta drobností. Benzín se dolévá do hrdla s víčkem umístěným pod sedačkou spolujezdce. Tohle řešení není nijak kompromisní, do nádrže se vejde 14,1 litru. Při udávané spotřebě 28,6 km/l znamená dojezd cca 400 km na jednu nádrž.

Čtěte také: Test Honda CTX 700 N s automatem

V případě Hondy NC 750 S se jedná se o řadový dvouválec o objemu 745 cm3. O výkonu 40,4 kW při 6250 ot./min. a točivém momentu 68 Nm při 4750 ot./min. Právě mezi těmito hodnotami otáček je zvuk motoru a výfuku nejzábavnější. Brzdy jsou opatřeny kotouči s vlnitými okraji. Na přední i zadní brzdě funguje ABS. Zkoušel jsem maximální tlak na brzdy obou kol. Zadek dokonce v náklonu (na předek v náklonu jsem neměl odvahu). ABS je tady hlavně pro krizové brzdění, aby zkrátilo brzdnou dráhu. Během normální až sportovní jízdy vůbec neobtěžovalo. Honda NC 750 S je sympatická motorka. Je praktická a ovladatelná ve městě, umožňuje sportovní svezení venku a ještě málo žere. I když v jednotlivých vlastnostech nedosahuje špičkových hodnot, tak všechny tyto vlastnosti pohromadě vytváří velmi uspokojující celek, který začíná na ceně 179 900 korun.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary