Test: Honda Jazz CVT Elegance

2017-01-02 00:00:00

S automatickou převodovkou CVT je Honda Jazz o něco zábavnější. Kromě užitečných pomocníků při řízení vyniká také možností uspořádání zadních „kouzelných“ sedadel.


text a foto: Luděk Kortus

Honda Jazz je globální model, to znamená, že je určen na všechny trhy světa. Má však svoje regionální specifikace, protože každý trh žádá něco jiného. V Evropě se jezdí rychle a na kvalitních silnicích, takže evropská specifikace má nejlépe odladěný podvozek a jiný software pro převodovku CVT (continuously variable transmission). Evropané totiž nemají rádi režim převodovky CVT, kdy otáčky zůstávají konstatntní a zvyšuje se rychlost vozidla. Chtějí s rostoucí rychlostí slyšet i narůstající otáčky a jejich „skoky“. Řídící software simuluje sedm rychlostí, ale zároveň mezi jednotlivými stupni mění převody plynule podle stylu jízdy řidiče. Výsledkem je přirozenější pocit z automatického řazení. Převodovka CVT umožňuje také ruční řazení pádly umístěnými pod volantem. Dokonce nabízí i sportovní režim. Převodovka CVT také umí brzdit motorem. Sama pozná, kdy je to potřeba. Dokonce pozná, že hodláte předjíždět a drží vysoké otáčky pro bezpečné dokončení manévru. S převodovkou CVT akceleruje Jazz na 100 km/h za 12 sekund a dosahuje maximální rychlost 183 km/h.

Doporučujeme: Test Honda Jazz 1.3 VTEC Comfort

Součástí evropské specifikace je pokročilý systém podpory řízení. Má následující funkce: varování před čelní srážkou, systém rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, varování při opuštění jízdního pruhu a systém přepínaní dálkových a tlumených světel. Varování před čelní kolizí využívá víceúčelovou kameru a rozpoznává vozidla vpředu. Tento systém funguje, když se vozidlo pohybuje rychlostí 15 km/h nebo rychleji. Při zjištění nebezpečí kolize vyšle vizuální a zvuková varování. Vzdálenost, na kterou systém varuje, lze upravit podle potřeby řidiče, a řidič může tento systém rovněž vypnout. Systém rozpoznávání dopravních značek je zkonstruován tak, aby detekoval kulaté dopravní značky s omezením rychlosti a s informací „zákaz předjíždění“. Inteligentní omezovač rychlosti kombinuje dva nezávislé bezpečnostní systémy – nastavitelný omezovač rychlosti a systém rozpoznávání dopravních značek. Nastavené rychlosti omezovače se mění automaticky podle přečtených dopravních značek. Víceúčelovou kameru také využívá systém varování při opuštění jízdního pruhu, stejně tak systém automatického přepínání dálkových a potkávacích světel.

Jazz poskytuje jedinečný systém variability zadních sedadel Magic Seats. Sedadla jsou dělená v poměru 60:40 a nabízí čtyři základní možnosti. Přebíráme anglické názvy. Režim Utility – opěrák zadního sedadla se sklopí dopředu, sedák se zasune do prostoru pro nohy zadního cestujícího a vznikne rovná podlaha o délce 1505 mm. Režim Tall – přední strana sedáku zadního sedadla se zvedne nahoru a dozadu a zůstane zajištěna ve svislé poloze. Vznikne tak nákladní výška 1280 mm od podlahy ke stropu, která umožňuje uložit za přední sedadla vysoké předměty. Kromě této univerzální výšky je dostupný prostor v tomto režimu o 55 mm delší než u předchozí generace Hondy Jazz. Režim Long – opěrák předního sedadla spolujezdce se sklopí dozadu do vodorovné polohy a zároveň se sklopí opěrák zadního sedadla dopředu. Vznikne tunel, do kterého lze umístit předměty dlouhé až 2480 mm. Režim Refresh – opěrák předního sedadla se sklopí do vodorovné polohy v rovině se sedákem zadního sedadla a vznikne „gauč“ o délce 1580 mm.

Honda Jazz CVT vybraná data:

  • Motor: 1.3 i-VTEC
  • Výkon: 75 kW (102 k)
  • Točivý moment: 123 Nm
  • Pohotovostní hmotnost: 1092 kg
  • Délka: 3995 mm
  • Zavazadlový prostor: 354 l (zvednutá sedadla) / 897 l (sklopená sedadla)
  • Maximální rychlost: 183 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h: 12 s
  • Spotřeba podle palubního počítače: 6,5 l/100 km (dlouhodobá) / 7,7 l/100 km během testu
  • Cena testovaného modelu: 496 900 Kč

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary