Test: Honda Jazz 1.3 VTEC Comfort

2016-04-22 00:00:00

Třetí generace kompaktního MPV od japonské automobilky není na našich silnicích příliš vidět. Veselé autíčko prošlo naším testem s mnoha pochvalami. A pro případné výhrady jsme si hned našli protiargumenty.


text a foto: Luděk Kortus

Součástí testování auta je vnímat reakce okolí i vlastní pocity z toho, jak mne auto prezentuje. Když jsem s ním přijel k frekventované pumpě, lidi hodně koukali. Dokonce i prodavači od kasy. Je to proto, že jazzů se prodává málo a moc často se nevidí. Pozornost se pak přirozeně přenáší z auta na toho, kdo s ním přijel. U některých malých aut se cítím poněkud nepatřičně. Jako kdyby mne poslala dceruška dotankovat. Ale tady nic takového. Míra přivlastnění během testu u mne narůstala. Abyste rozuměli, tak to je emoční veličina, která vyjadřuje jak moc bych to auto chtěl vlastnit. Situace je komplikovaná ale tím, že mám své osobní preference. Tak se v zájmu objektivity snažím vžít do typického zákazníka. Kdo to ale je? To ví nejlépe výrobce. A ten ho také většinou prezentuje společně s autem. Na stránkách Hondy Jazz je to páreček čtyřicátníků, kde prim hraje aktivní žena. Muž, od pohledu žádná bačkora, převážně přihlíží nebo asistuje, jak se žena baví různými činnostmi a samozřejmě neřídí. Bingo! Jedná se o druhé auto do rodiny.

Tam kde reprezentativní sedan (nikde není ani jeho náznak, ale ten týpek nevypadá, že by byl bez auta) nestíhá převézt bicí soupravu, dřevěnou sochu, malířský stojan s obrazem, terče na lukostřelbu, kolo nebo výbavu na potápění, tam nastupuje Jazz. Tohle všechno do něj v reklamních klipech dostali, protože má vzadu Magic Seats - sedačky které se dají sklápět nejen dolů, jako u všech aut, ale i nahoru. Uvidíte je na fotkách v galerii. Je to specialita Hondy a mají je i v jiných větších modelech. Variabilita sedaček dává tomuhle městskému autíčku velkou konkurenční výhodu. Jako dobře situované hlavě rodiny by se mi moc líbilo, kdyby moje ženuška měla auto, se kterým se může sama vydávat na nákupy velkých pokojových květin a různých kousků starožitného nábytku. Při tom by měla spoustu pomocníků. Například asistent pro rozjezd do kopce, asistent pro dálková světla, parkovací čidla, varování před čelní srážkou, protikolizní systém, systém rozpoznávání dopravních značek a na něj navázaný inteligentní omezovač rychlosti nebo varování při nechtěném vybočení z pruhu. Také ukazatel včasného řazení a ekonomické jízdy bych považoval pro svojí drahou polovičku za velmi užitečný, aby se mohla snažit dosáhnout tabulkové pětilitrové spotřeby.

No a kdybych měl jako hlava rodiny příležitost tohle auto řídit, docela bych se na něj těšil. Hlavně ve městě. Je to totiž jiná jízda než s těžkopádným dálničním korábem. Má skvělý rejd a motor s legendárním honďáckým proměnným časováním ventilů. Nechá se dusit v nízkých otáčkách, když chcete jet na spotřebu, nebo mu můžete nakládat až do 6000 otáček, kde z něj vymáčknete 102 koní. Podle zvuku se mu to náramně líbí. Kdyby se mi stýskalo po technice mého vozu vyšší třídy, i zde je k dispozici trochu zadostiučinění. Například v podobě multifunkčního volantu a multimediálního dotykového displeje Honda CONNECT. Připojit a nabíjet můžu všechna myslitelná zařízení a nastrkat je mohu do mnoha odkládacích schránek. No a jaké bych mohl mít výhrady? Tvrdé plasty? Potřebuji odolnost, tady se vozí hlavně věci. Příliš mnoho tlačítek a víc displejů? Zeptám se ženy, ta s ním jezdí každý den a má to v malíku. Jediný motor v nabídce? Proč ne, když je ideální. Bohatě mi stačí možnost vybrat si mezi manuálem a automatem. Vyšší cena? Co čekáte od firmy, která vyrábí proudová letadla? A protože jsem v roli toho chlápka z webu Hondy, co je tak hodný na svojí ženu a sám má auto nejmíň za milón a půl, tak říkám: „Já si to můžu dovolit“.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary