Test: Honda CR-V s devítistupňovou automatickou převodovkou

2015-09-24 00:00:00

Vrcholný model z ceníku CR-V 1.6 i-DTEC 160 k EXECUTIVE 4x4 9AT mi dělal společníka v krásných letních dnech. Z asfaltu nesjel celý týden, protože mi bylo líto ho špinit. Takový je to elegán.


text a foto: Luděk Kortus

Plusy Mínusy
Inteligentní automatická převodovka Komplikované ovládání palubního počítače
Skvělá spotřeba motoru 1.6 iDTEC Prudký nástup brzdění adaptivního tempomatu
Pohodlná jízda na všech typech cest Zdvojené funkce na multimediálním a palubním dipleji
Hodně výbavy za základní cenu  


Honda CR-V je dnes už skoro legendárním modelem a jedním ze zakladatelů této kategorie silničních SUV. Vyrábí se již ve čtvrté generaci bezmála dvacet let. Čtvrtá generace je na trhu od roku 2012 a letos prošla modernizací. Upraveny byly nárazníky, světla, mlhovky, maska chladiče a přibyly chromové prvky. V interiéru jde jen o pár kosmetických úprav. Hlavní změnou je náhrada naftového motoru o zdvihovém objemu 2,2 litru za módnější naftový o objemu 1,6 litru se dvěma turbodmychadly. Výkon dává 118 kW (160 k) a kroutící moment 350 Nm. Taková čísla stále očekáváme spíše od dvoulitrů. Jenže tady máme pod kapotou o padesát kilogramů méně. Padesát kilo už je znát, vzpomeňte si, jaké to je vézt pytel cementu v kolečku, pokud máte někdo tu zkušenost.

Doporučujeme: Test motocyklu Hondy VFR800X Crossrunner

S lehkým předkem se dobře zatáčí, brzdí i zrychluje. Když máte pádla pod volantem, nedá vám to si nepohrát. Pokud k tomu máte devět stupňů, začne to opravdu bavit. Převodovka si nenechá diktovat nesmysly. Když tam požadovaný stupeň nepatří, tak ho tam nedostanete. Skutečný rozsah pro sportovní jízdu třeba na okresce jsou tři až čtyři stupně. Při klidné jízdě si převodovka vždycky najde optimální kroutící moment s ohledem na spotřebu. Ta je skutečně překvapující. Řídíte SUV s automatem, celý týden po městě, s víkendovou dálkovou vyjížďkou…. a palubní počítač ukazuje po týdnu průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km.

Dnešní SUV v podstatě vůbec nemusí mít podvozek do terénu. Většina z nich se mimo asfalt vůbec nepodívá, jak říkají i statistiky. Když se přece jen do terénu dostanou, řeší jen jednoduché situace, kde je potřeba jen vyšší světlá výška a pohon všech kol. Nároky na křížení náprav a další vlastnosti důležité pro výkony mimo silnici jsou u této kategorie vozů naprosto nesmyslné. Proto mohou být konstruovány jako zvýšené osobáky – kombíky nebo limuzíny. Že je podvozek SUV naladěný na silnici, aby pěkně držel v zatáčkách a nenakláněl se je dnes už standardem. Ani CR-V není výjimkou. Když se na ni zadíváte, je to prostě velký a vysoký kombík.

Čtěte také: Test ojetého hatchbacku Honda Civic

Také jeho obyvatelnost je kombíkového typu. Silnou zbraní je hodně možností, jak složit sedadla. Malou ukázku uvidíte v naší galerii. Řidič se má v celém autě nejlépe. Pohodlná kožená křesílka nejvyšší výbavy Executive, široká loketní opěrka, futuristický joystick automatické převodovky… Čeká ne něj jedna nástraha, dva displeje. Jeden pochází z nižších výbav, druhý přichází s těmi vyššími a oba dva se v některých svých funkcích částečně překrývají. Do toho ještě složité ovládání palubního počítače v menu na volantu, a jste odsouzeni ke čtení návodu k obsluze, pokud se chcete naučit využívat všechny možnosti.

Bezpečnostní výbava Hondy CR-V a podpora řidiče také udělaly pokroky. Pomocníky jsou radary a kamery. K dispozici jsou dva pakety, které umí následující funkce. Adaptivní tempomat udržuje rozestup a dokáže sledovat i provoz v sousedních pruzích a reagovat i na auta, která by mohla vjet do cesty. Z údajů radaru a kamer čerpá také systém na zmírnění následků nehody. CR-V se umí sama držet v pruhu, když je rovný nebo mírně zatočený, dokáže varovat před vyjetím z pruhu a monitoruje mrtvý úhel v zrcátkách. Také je na systém napojeno automatické ovládání dálkových světel. Celková cena paketů je 69 000 korun. Základní cena nejdražšího modelu je nyní 964 900 Kč.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary