Test Harley-Davidson Road Glide

2018-02-12 00:00:00

Když tak přemýšlím, s čím bych se chtěl rychle přesouvat po republice, tak jedním ze žhavých kandidátů by byla tahle žraločí tlama. Každému se nelíbí, ale to jenom proto, že si ji nezkusil.


text a foto: Luděk Kortus

Jsou věci, kterým musíte přijít na chuť. Taky mi to na první pohled připadalo divné, přehnaně velké a vůbec nevkusné. Mluvím o přední masce modelu Road Glide. Postupně jsem si zvykal a pokaždé, když jsem stroj viděl znovu, iritoval mne o něco méně. Když konečně na mne vyšla řada na testování, byl jsem na její vzhled už dostatečně přivyklý. Po několika desítkách kilometrů po dálnici u mne propuklo doslova nadšení. Motorka má omezovač na 180 km/h a není nic lepšího, než ležet za tou velkou kapotáží a hladce “glajdovat” vzduchem. Jediné, co dostává plný nápor, jsou holeně. Proto se ale prodávají vysoké boty a kožené kalhoty.

Kapotáž nabízí několik možností ventilace. Když je horko a projíždíte městem, můžete si tlačítky otevřít klapky v důmyslných průduchách. Můžete si směřovat chladivé proudy na hlavu a na prsa do rozepnutého koženého „křiváka“. Při noční jízdě dva LED světlomety svítí jako ve dne. Však se také jmenují Daymaker Reflector. Zábavně-informační systém BOOM! umožňuje Bluetooth propojení s telefonem a samočinně přidává na hlasitosti se zvyšující se rychlostí. Čistý poslech z reproduktorů je na tomhle harleji možný podle síly a směru větru až do rychlosti okolo 100 km/h.

Čtěte také: Test Harley-Davidson Softail Slim S: Jak ustát srážku se zvěří

Začal jsem se přistihovat, jak parkuju tak, abych se mohl při zastávkách na občerstvení kochat pohledem. Tohle harleje umí, že se do nich zamilujete. A nejenom pro to, jak vypadají. Například podvozek je tady úžasně naladěný a parádně nese. Platformy pro nohy u H-D Road Glide neobtěžují škrtáním o asfalt. Brzdy obou kol jsou elektronicky propojené a velice účinně a klidně zpomalují stroj i z těch nejvyšších rychlostí. Pro případ nouze je tu ABS. Ale to hlavní je hladký chod nového motoru Milwaukee Eight. Jde za plynem jako nikdy a k tomu má snad ještě lepší zvuk než starší modely.

Harley-Davidson Road Glide je mezi harleji něco jako gétéčka mezi auty. Jsou to stroje pro přesuny na velké vzdálenosti vysokou rychlostí. Glide znamená klouzat/plachtit. Skvělou aerodynamiku tady vytváří chrakteristická „žraločí hlava“. Kromě našeho testovaného modelu vyjíždí z fabriky další tři kousky se stejnou kapotáží. Model Road Glide Special, který se neblýská chromem, ale má motor a příslušenství celé černé. Dále je k dostání jako CVO Road Glide s nejsilnějším motorem Milwaukee Eight a spoustou prémiových vylepšení. Jmenoval jsem zatím modely s malým sedadýlkem spolujezdce na blatníku. Pořádné obývákové křesílko s velkým kufrem pro partnerku nabízí model Road Glide Ultra.

Harley-Davidson Road Glide

  • Cena: od 22 400 EUR bez DPH
  • Motor: Milwoukee-Eight 107
  • Zdvihový objem: 1745 ccm
  • Palivová soustava: Elektronické sekvenční vícebodové vstřikování
  • Výška sedla: 695 mm
  • Provozní hmotnost: 388 kg
  • Točivý moment: 150 Nm

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary