Test Fiat Freemont 2.0 Multijet 4x4 – italský western

2013-04-24 00:00:00

Že umí přiblížit Ameriku Evropě dokázali Italové nejen svými spaghetti westerny, ale dokázali to i v případě amerického rodinného vozu Dodge Journey, který se v jejich podání jmenuje Fiat Freemont.


Dodge Journey po vstupu Fiatu doslova obchodně ožil. Dostal nový interiér, jiné motory (jako například úsporný naftový 2.0 Multijet) a v loňském roce i pohon všech kol. K pohonu 4x4 s elektronicky přiřazovanou zadní nápravou získává také šestistupňový automat. Jeho koncept je od počátku výborný. Téměř pět metrů dlouhý vůz má stavbu typickou pro SUV - dlouhou kapotu, velkou kabinu a světlou výšku 175 mm.  Protože kabina nabízí až sedm míst s chytře řešenou variabilitou, můžeme také prohlásit, že se jedná o MPV. Vyberte si. Já měl pocit, že jezdím s velkým džípem. Od roku 2011, kdy se u nás začal prodávat, se ještě nestačil okoukat. Setkal jsem se s několika spontánními reakcemi kolemjdoucích typu: „To je Fiat? Ten je pěknej!“ 

Do Freemontu se nastupuje pohodlně vysoko. Pocit bezpečí zvyšuje mohutná palubní deska. Ovládacích prvků je na středovém panelu a kolem volantu poskrovnu. Na volantu se ovládá telefon, palubní počítač a tempomat. Většina dalších funkcí je k dispozici na velkém dotykovém displeji. Sedačka řidiče má elektrický posuv a bederní opěrku. Druhá řada sedaček funguje ve stylu transformers. Sklapne jako kudla, když vstupujete na třetí řadu sedaček. Nebo z ní vyskočí dětský sedák a vyklopí se z ní středová opěrka. Sklopíte si ji jako v letadle a posunete si ji vpřed a vzad. Sedačky třetí řady se vyklápí z podlahy kufru. Musíte se na ně trochu soukat, ale není to nepohodlné. Zavazadlový prostor pro pětimístné uspořádání je obrovský. Sedm lidí už musí jet na nalehko. 

Naftový motor 2.0 Multijet dává výkon 170 koní a maximální točivý moment 350 Nm. Šestistupňová automatická převodovka řadí spolehlivě a při lehké noze udržuje motor v minimálních otáčkách. To se odrazí na spotřebě, která je u dvoutunové káry amerického původu nečekaně nízká. Na dálnici při 130 km/h na tempomat byla průměrná spotřeba 7,9l/100km. Ve městě, v mrazu a při přejezdech na krátké vzdálenosti se studeným motorem byla 10,7l/100km. Ať jedete dálku nebo jenom dvacet minut do práce, jízda je vždy pohodlná. Dlouhý vůz se kupodivu nehoupe ani nenaklání, přitom dobře filtruje nerovnosti. Podíl na tom asi mají vysoké pneumatiky 225/65 R17 a měkká sedačka. Manipulace ve městě je příjemná. Z vozu je dobrý výhled, volant jde zlehka, velká zrcátka obsáhnou celý profil a pomáhá parkovací asistent. 

Fiat Freemont 2.0 Multijet 4x4 stojí v základní výbavě 699 900 Kč. Základní výbava obsahuje: 6 airbagů, 7 plnohodnotných sedadel, třízónovou automatickou klimatizaci, autorádio s CD/DVD/MP3, USB, Bluetooth, 4.3“ dotykový display, ovládání na volantu, tempomat, bezklíčové ovládání vstupu a startu, 17“ kola, přední mlhovky, ESP, Hill holder, automatické světlomety, zadní parkovací senzory, volant a řadící páka v kůži, elektrická sklápěcí zrcátka, elektrický posuv sedadla řidiče, tónovaná zadní skla, střešní nosič s příčníky a další. Příplatková výbava: Metlický lak 15 500 Kč, vyhřívaná přední sedadla 5 600 Kč. K nezaplacení: důmyslně rozmístěné odkládací prostory a háčky.  Celková cena: 721 000 Kč. 

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary