Test Fiat 500L 1.6 Living vs. Fiat 500L 1.6 Trekking

2014-05-28 00:00:00

Fiat 500L 1.6 Living Lounge vs. Fiat 500L 1.6 Trekking. Oba s naftovým motorem 1.6 Multijet 105k, jeden kombík a druhý krátký. MPV? SUV? Co je to za druh vám přiblíží náš test.


Text a foto: Luděk Kortus

V názvu Fiat 500L Living L znamená large. Living znamená kombi neboli dlouhou verzi. Lounge je nejvyšší stupeň výbavy. Můžeme ho zařadit do kategorie kompaktních MPV. Z vozů které jsme nedávno testovali konkuruje Peugeotu 3008 nebo Citroenu C4 Picasso. 500L (bez přídomku Living) znamená vždy krátkou verzi. Ačkoli na fotkách nevypadá, je o hodně větší než jeho výchozí model Fiat 500. Trekking je speciální stupeň výbavy, který má vyšší světlou výšku a nárazníky s ochrannými lištami. Krátká verze dělá konkurenci spíše malým SUV jako je Renault Captur nebo Peugeot 2008. Fiat 500L Living a Fiat 500L mají stejný rozvor a až na prodlouženou zadní část mají všechny díly karosérie shodné. 

Dlouhý 500L Living má tak velký zavazadlový prostor, že může být zaplněn dvěma přídavnými skládacími sedačkami navíc. Naše testovaná verze jimi vybavena nebyla. Oba mají pěkně hluboký kufr s nastavitelnou mezipodlahou do třech výškových úrovní. Dlouhá verze má v zavazadlovém prostoru roletu a krátká vyklápěcí víko. Variabilita sedaček obou vozů je shodná. Zadní sedačky jsou dělené 60:40. Na prostředním sedadle se pohodlně uvelebí pouze dětská postava. Sedačky jsou posuvné vpřed i vzad. Je možné položit pouze opěráky nebo v dalším kroku vyklopit vpřed i sedáky.  Sedadlo spolujezdce je sklopné do tvaru stolku. Interiér vozu je hodně veselý, podobně jako exteriér vozu umožňuje individuálně objednat různé barevné kombinace.

V případě 500L Fiat zasáhl jedním modelem do dvou velmi oblíbených kategorií (MPV a SUV), k jejichž přednostem patří i vysoká pozice za volantem. Multifunkční volant má originální tvarové a barevné  provedení. Díváte se zkrz něj na budíky s bílým podkreslením. Trochu to žere pozornost, ale zvyknete si. Sedačky jsou kvůli příjemnému nastupování ploché, ani v zádech nemají výrazné vedení. Kolena řidiče mají dostatek prostoru. Dokonce až tak, že se není o co opřít při ostré jízdě. Nezbývá tedy než vlát na masivním volantu. Na závodění jsou tu ale jiné modely Fiatu. 500L vás spíš naučí jezdit úsporně. Na dotykovém displeji si můžete nastavit hodnocení stylu vaší jízdy a snažit se získat co nejvíc hvězdiček za akceleraci, dojezdy, řazení a rychlost.

Oba vozy měly stejný motor. Speciálně ve městě tichoučký diesel 1.6 Mulijet II poskytuje výkon, který vám umožní v pohodě splývat se svižným provozem a poskytuje i dostatečný kroutící moment na rozumné předjíždění. Na české dálnici se neztratíte, zato na německé budete muset často vyklízet levý pruh. Šestistupňové řazení má příjemné vůle a rychlosti zapadají měkce. Pro dámy je koncipován i režim posilovače řízení City, kdy volant jde při manévrech na místě velmi snadno. Krátká verze je poněkud uskákanější než dlouhá, pocit jistoty ve stopě je u obou vozů velmi podobný. Kotouče vpředu i vzadu umožňují použití vyspělé protiprokluzové a protismykové elektroniky, asistentů brzd a rozjezdu do kopce. Verze Trekking je obohacena tlačítkem elektronické uzávěry předního diferenciálu pro případné uvíznutí v lehčím terénu.

 

Ceny testovaných modelů

Fiat 500L Trekking: 483 900 Kč

Fiat 500 L Living Lounge: 486 900 Kč

 

Náš názor

Překvapivě velký vnitřní prostor i u krátké verze. Promyšlená praktičnost.   Neokázalý, hravý design – absolutní absence snobství. Ceny na úrovni méně stylové konkurence.

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary