Test: Čtyřválcový naháč HONDA CB650F

2015-11-05 00:00:00

Honda CB650F je stroj střední kategorie, který nejlépe jezdí ve městě a na klikatých silnicích.


Text a foto: Luděk Kortus

Příležitostně v redakci zasedneme i za řidítka, abychom podpořili vzájemnou toleranci motorkářů a řidičů aut. V sedle motorky se přestávám spoléhat na to, že jsem viděn a nelítám nikde, kde může někdo někam odbočovat nebo vyrazit z vedlejší. Snažím se řidiče aut nepřekvapovat, vždycky jim dám chvilku času, aby si mne v zrcátku všimli, než je předjedu. Když pak zalezu zpátky do auta, snažím se, když vidím motorkáře, být co nejvíc čitelný. Včas blikám, při odbočování vlevo se vystavuji na středu vozovky, nedělám žádné náhlé manévry.

S Hondou CB650F musíte být před auty nanejvýš opatrní. Je fakt hodně mrštná, skvěle se s ní proplétá venku i ve městě mezi auty, svádí k předjíždění vždy a všude. Když vyjedete do zatáček, zjistíte, že snese velké náklony, že se krásně překlápí ze strany na stranu. Jde výborně za plynem hlavně od spodních a středních otáček. Zvuk, který se při přidání plynu line z výfuku, chcete slyšet co nejčastěji. Brzdy také fungují skvěle. Fun bike jako vyšitý. Výhoda naháče je v tom, že drží sám jezdce v rozumných rychlostech, ve kterých tolik neobtěžuje odpor vzduchu.

Čtěte také: Test Honda VFR800X Crossrunner

Vodou chlazený motor Hondy CB650F využívá kompaktní vnitřní architekturu, u níž jsou šestistupňová převodovka a startér/spojka umístěny na sobě. Blok válců je nakloněn vpřed pod úhlem 30°. Hlava válců s rozvodem DOHC a se šestnácti ventily využívá přímý pohon vaček a systém časování, jež umožňují dosažení vysokého točivého momentu a dynamiky pod 4000 ot./min. Maximálního výkonu 64 kW motor dosahuje při 11 000 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 63 Nm při 8 000 ot./min. Tabulková spotřeba paliva 3,96 l/100 km poskytuje dojezd přes 346 km.

Velká pozornost byla věnována tuhosti – rám je mnohem tužší v oblasti hlavového složení a mnohem „flexibilnější“ v oblasti podélných prvků, čímž je zajištěna požadovaná ovladatelnost a pocit kontaktu jezdce s vozovkou. Rozvor kol činí 1450 mm. Pohotovostní hmotnost je 206 kg (ABS: 208 kg). Šestipaprsková kola z hliníkové slitiny jsou obuta do radiálních pneumatik o rozměrech 120/70-17 (vpředu) a 180/55-17 (vzadu). Zadní kotouč o průměru 240 mm je vyříznut z vnitřku 320mm předního kotouče. Dvoupístové přední třmeny a jednopístový zadní třmen nabízejí dostatek brzdného výkonu.

Vybraná data:

  • kapalinou chlazený šestnáctiventilový čtyřdobý čtyřválec
  • max.výkon 64 kW/11 000 ot/min
  • max. točivý moment 63 Nm/8 000 ot/min
  • převodovka 6 st.
  • rám ocelový
  • pohotovostní hmotnost 206 kg
  • výška sedla 810 mm
  • cena 189 900 Kč

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary