Test Citroen C4 2.0 HDI Exclusive

2012-01-16 00:00:00

Nový Citroen C4 byl uvedena na český trh před rokem. Od té doby se prodalo přes 1000 kusů, což ji řadí na 10 místo v nižší střední třídě. Možné d ůvody tohoto úspěchu ukázal test Citroen C4 2,0 HDi.


Nejdražší verze s cenou 581 tisíc (včetně příplatků), kterou jsme měli v našem redakčním testu,  nabízí zajímavý nádech luxusu a velmi dobrý motor. Receptem na líbivost nové C4 bylo opustit extravaganci známou z předchozí produkce.  Připodobnit tvar konzervativním německým pětidvéřovým hatchbackům a šarm mu vtisknout detaily na hranici okázalosti.  Povedlo se to nazdobenou maskou a optikou, zadním nárazníkem a liniemi na bocích. Citroen C4 vsadil i na kreativitu v designech litých kol a barev laků, jak ukazuje náš model. Kratší kapota dává hodně délky kabině zakončené robustní zádí. Tak má Citroen C4 jeden z největších interiérů ve třídě. Za pohodlně usazeného řidiče a spolujezdce se do rozměrných sedadel vejdou další dva dospělí s pocitem dostatečného komfortu. Ani zavazadlový prostor nezaostává. Objem je 380 litrů a při sklopení zadních sedaček je k dispozici 1183 litrů. 

Ve dvoubarevném interiéru dominují líbivě vyvedené pohodlné světlé sedačky z kombinace látky a kůže. Jsou měkčí a hluboké, v tom se francouzi neponěmčili. Řidičova kolena přicházejí do styku pouze s hladkými plochami. Multifunkční volant – další specialita Citroenů – už nemá pevný střed. Přesto je tlačítek tolik, že musíte chvilku trénovat na místě. Nový volant vypadá dobře, skvěle se drží a můžete z něj ovládat audio, telefon, tempomat, omezovač rychlosti s pamětí na 5 hodnot a v noci můžete vypnout osvětlení některých přístrojů. Barva podsvícení budíků se dá měnit od bílé po tmavě modrou. Když to přeženete s otáčkami otáčkoměr celý zčervená. Auto vydává polyfonní zvuky, které si můžete podobně jako u mobilního telefonu přiřadit k jednotlivým funkcím, třeba k blinkrům. 

Dvoulitrový naftový přeplňovaný čtyřválec spojený s šestistupňovou manuální převodovkou dává maximální výkon 110 kW a točivý moment 380 Nm.  Příjemný zátah cítíte již od 2000 otáček. Řazení je krátké a přesné, takže svádí ke sportovnější jízdě. Pohodlný podvozek se však příliš nehodí k ostrým průjezdům zatáček. Zato skvěle tlumí nerovnosti a na dálnici pohodlně nese. Silnou stránkou je odhlučnění celého vozu. Zvuky jízdy od vzduchu, kol a motoru pronikají do kabiny značně přefiltrované do hlubokých tónů. Mimořádná akustická pohoda se plně projeví při klidné jízdě podle českých předpisů. Za těchto podmínek se projeví i hospodárnost. Při rychlosti 90 km/h motor přede 1700 otáček. Při rychlosti 130 km/h motor točí 2300 otáček. Při dodržování limitů se spotřeba mimo město dala udržet pod pěti litry a na dálnici pak lehce nad šest litrů. Město svojí převahou pak průměr zhoršilo na výsledných 7,1 litrů  na 100 km za celý týden. 

Citroen C4 2.0 HDI Exclusive poskytuje hospodárné, pohodlné a tiché ježdění ve městě i na dlouhých trasách. Výbavou a atmosférou uvnitř přesahuje do vyšších tříd. Během jízd jsem si všímal živého zájmu okolí. Komentáře všech, kteří s vozem přišli do styku byly pozitivní. Nevím jak jej vnímají zarytí příznivci značky, s nikým takovým jsem nemluvil. Myslím ale, že lidé, kteří o Citroenu zatím neuvažovali, mají díky C4 o čem přemýšlet.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary