Test Citroen C3 Picasso – když obsah převažuje nad formou…

2013-06-03 00:00:00

Citroen C3 Picasso je jedno z mála současných aut, které polarizuje motoristickou veřejnost. Jedni jej vynášejí do nebes, druzí ohrnují nos. Co jsme na Picasso říkali my?


Text a foto: Pavel Foltýn

Test Citroen C3 Picasso byl pro nás velkým překvapením. A nutno říci, že to bylo milé překvapení. Vzhled vozu totiž, dle našeho názoru, nevystihuje vše, co tohle auto nabízí. Na první pohled to je jen jakási „vytuněná dodávka“, jak řekl jeden kolega, ale na druhý, třetí a čtvrtý pohled je to auto, které splní nároky snad všech kategorií řidičů. S výjimkou těch, kteří prahnou po sportovním voze. Auto uspokojí čtyřčlenou rodinu, která vyjíždí každý víkend na chalupu, sportovně založené jedince, kteří přepravují jízdní kola, golfové bagy nebo třeba hokejovou výzbroj. Citroen C3 Picasso uspokojí i drobného živnostníka, který přes týden převáží například nářadí k zákazníkům a o víkendů vyrazí s rodinou na výlet. Citroen C3 Picasso je prostě auto mnoha tváří.

Exteriér vozu je věcí osobního vkusu. Dle našeho názoru je příliš „přeplácaný“, ale co se nelíbí nám, může se líbit jinému. Možná ale právě výstřednost vozu bude pro spoustu zákazníků tím pomyslným jazýčkem na váze při rozhodování o koupi. Při koupi auta totiž často rozhodují i emoce a těch je v případě Picassa více než dost. Líbila se nám černá kola z lehkých slitin, která pěkně ladila s bílou barvou karoserie. Trošku designově komplikovaná příď nabízí atraktivní LED diody pro denní svícení. Ty vozu dodávají nejen jistou dávku elegance ale také sportovní dravosti. Mlhová světla obložená chromovým dílem působí trochu lacině a nekorespondují s dalšími doplňky, které jsou vyvedeny v černém plastu. Praktickým a docela pěkným prvkem jsou střešní ližiny.

Lehce výstřední je i interiér, resp. přístrojová deska. Informační displeje se nacházejí uprostřed a je potřeba si chvilku zvykat, kde který displej je a co se na něm zobrazuje. V popředí je centrální displej, který zobrazuje údaje z vestavěné navigace, parkovací kamery a také z audisystému. Za tímto displejem jsou tři oddělené kapličky, kdy v té levé se zobrazuje rychlost vozu, otáčky motoru a stav paliva. V prostřední kapličce se zobrazují údaje z palubního počítače a vté pravé jsou umístěny jednotlivé kontrolky zobrazující stav jednotlivých funkcí vozu. Velmi příjemný byl volant, který byl v našem případě obšitý kůží s perforací pro správné držení. Drobnou výtku mám k předním sedadlům. Po sklopení opěradla se jeho spodní hrana zvedne nad sedák a při velkém sklopení tlačí do zad.

Test Citroen C3 Picasso potvrdil, že praktický vůz pro celou rodinu může vypadat velice zajímavě a dokonce vzbuzovat jisté emoce. Chválíme Citroen za to, že do současné šedivé automobilové produkce poslal vůz, který trochu oživuje „mainstreamový“ proud, který na dnešních silnicích vidíme. Jistě, Picasso neosloví každého, ale o tom to přeci je, že? Cena Citroen C3 Picasso začíná na částce 353.900,-Kč za verzi Attraction 1,4 VTi 95. Aktuálně však Citroen nabízí Akci „Cashback“ v rámci které vám vrátí částku až 180.000,-Kč (za verzi Exclusive). Taková nabídka již stojí za úvahu, obzvláště, přihlédneme-li k cenám konkurence, kam patří například Škoda Roomster.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary