Test Citroen Berlingo 1.6 HDI Multispace

22.5.2013

V hodně nazdobené osobní verzi odvezete sedm lidí nebo velkou porci nákladu. Na zakázce uděláte dojem a ani rodina nepřijde zkrátka. Test Citreon Berlingo 1,6 HDi Multispace navíc ukázal, že to vše jde i za dobré peníze.


Citroen Berlingo byl jako první průkopníkem trendu, kdy se z dodávek začaly dělat osobní prosklené verze. Do té doby se to dělalo opačně – z osobáků užitkáče. Že to je správný směr se ukázalo, když jej konkurenční značky začali kopírovat. První generace Berlinga se vyráběla v letech 1996 až 2008. Druhá generace se od roku 2008 vyrábí dodnes. Facelifty a úpravami se dostala až do dnešní podoby. Poslední facelift se dotkl jen několika dílů, ale posunul vzhled vozu o velký skok dopředu. Přinesl jiný tvar loga, LED denní svícení a chromové rámečky kolem mlhovek. Náš model má zrcátka v barvě vozu, boční lišty a lakovaný celý přední nárazník. Litá kola a široké pneumatiky 205/65 R15 ho přenášejí ze světa dodávek do světa osobních aut. Test Citroen Berlingo Multispace ukázal i další uajímavosti.

Například interiér: takhle vesele vybarvený interiér jsem již dlouho neviděl. Vypadá jako dětský pokojíček. I tady je vidět zdařilá snaha zakrýt dojem dodávky. Z dodávky tady zůstalo to lepší. Výborná ergonomie pozice za volantem, snadné nastupování a vystupování a velké množství praktických odkládacích prostor. Objemem vede velká police nad předním oknem. Druhou největší schránkou je přihrádka s roletkou mezi předními sedadly. V bloku řadící páky jsou postranní kapsy. Před spolujezdcem není jenom schránka s víkem, ale také obrovská prohlubeň v palubní desce ve velikosti umyvadla. No a to nemluvím o kapsách ve dveřích a držátkách na kelímky pro třetí řadu sedadel. Děti mají skvělý talent schránky zaplňovat předměty různého původu, rodičům nezávidím úklidy auta po výletech. Škoda chybějícího USB vstupu. Přeci jen CD disky už se dnes moc nenosí.

Barevná sedadla jako dětská jenom vypadají. Ve skutečnosti jsou tvarovaná a vyplněná s typicky francouzskou představou o pohodlí dospělého člověka. Řidič i spolujezdec se mohou rozvalovat každý na vlastní loketní opěrce. Ve druhé řadě sedadel sice už opěrky nenajdeme, ale jsou tam tři plnohodnotná sedadla. Ten uprostřed není handicapován jako v luxusních sedanech ponižujícím sezením na nepohodlné bouli. Může si stejně jako jeho spolucestující po stranách naklopit opěradlo podle vlastní chuti. Třetí řada sedadel je překvapivě dobře přístupná. Posuvné dveře vytvářejí obrovský otvor a krajní sedačky z druhé řady se poslušně klidí z cesty sklapnutím a překlopením vpřed. Vzadu pak mohou ultra pohodlně cestovat větší děti.  Vyšší postavy se musí snažit co sedět co nejvíce vzadu, aby se jim tam vešla kolena. Jinak na lokty je místa podobně jako úplně vpředu. 

Citroen Berlingo na širokých pneumatikách a litých kolech získává více  na přesnosti vedení stopy. Z dodávky mu zůstala robustnost, která je cítit hlavně při přejezdech nerovností. Podobně jako Karosa je Berlingo pohodlnější tím víc, čím víc je naložené. Nejsilnější varianta motoru 1.6 HDi má 115 koní a ve spojení s pětistupňovou převodovkou se pro vůz se sedmi místy ideálně hodí. Má dostatek dynamiky na rozjezdy na křižovatkách, na předjíždějí i na jízdu na dálnici. Spotřeba ve městě byla velice slušných 6,2 litru, mimo město při devadesátce 4,9 litru a na dálnici pak 6,5 litru a to i přesto, že motor v rychlosti 130 km/h na pětku točí přes tři tisíce otáček. Průměrná spotřeba za týden testu se ustálila na 5,9 litru. Cena verze ve Tendence, pokud se jedná o skladový vůz, činí aktuálně velice zajímavých 374 900 Kč. –luk-

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary