Test Citroen Aircross - nejhezčí z trojčat...

2012-09-26 00:00:00

Model Citroen Aircross vstoupil na trh v květnu tohoto roku. Rozhodli jsme se otestovat jej na cestě do Porsche muzea ve Vratislavicích. Test Citroen Aircross nás v mnohém překvapil.


Text a foto: Pavel Foltýn

První překvapení se ale konalo již ve Vratislavicích. Kdo čekává, tak jako my, rozsáhlou expozici automobilky Porsche bude asi zklamán. Ale o tom jindy a jinde. Citroen Aircross je v podstatě dvojčetem Peugeotu 4008  a Mitsubishi ASX, od kterého převzal především systém pohonu 4x4.Ten se ovládá otočným ovladačem v interiéru vozu a nabízí 3 režimy: 2WD, 4WD a Lock. V letních měsících nebylo moc příležitostí, jak vyzkoušet výhody čtyřkolky, protože do náročnějšího terénu se nám příliš nechtělo. Systém oceníte především v zimě, kdy pomůže při jízdě na neupravených a neošetřených silnicích, ale také například na zablácené polní cestě atd…. Při jízdě na suchém asfaltu je vhodné jezdit v režimu 2WD, tedy v režimu, kdy se vůz chová jako klasická „předokolka“.

Protože se jedná o tzv. městské SUV byl kladen velký důraz nejen na efektní vzhled exteriéru, ale také na pohodlný a kvalitně zpracovaný interiér. Ten nabídne dostatek prostoru pěti cestujícím, i když na zadních sedadlech se dospělí jedinci mohou cítit trochu stísněně. Testovaná verze byla vybavena příplatkovým navigačním a komunikačním systémem, jehož velkou zvláštností je vyklápění displeje při potřebě vložit do slotu CD. Mechanismus je příliš komplikovaný a po letech provozu možná hrozí jeho poškození. Trochu překvapily použité materiály v interiéru. Hladké lesklé plasty, které mají zrcadlový efekt do vozu této kategorie asi nepatří. Zavazadlový prostor pojme slušnou porci nákladu a lze jej ještě pochopitelně zvětšit sklopením zadních sedadel.

K testu jsme měli verzi s motorem 1,8 HDi, pohonem 4x4 a ručně řazenou, šestistupňovou převodovkou. Výkon motoru 150koní sliboval poměrně slušnou dynamiku. Podcenili jsme však hmotnost vozu a tak je nutno říci, že v disciplíně zrychlení nás Citroen Aircross trochu zklamal. Na dálnici sice nebyl problém držet stabilní rychlost kolem 150km/h, nicméně při jízdě po okresních silnicích a snaze jet opravdu svižně, bylo nutno motor hodně vytáčet aby se udržela alespoň přijatelná dynamika. Navíc při výjezdu z Liberce na Ještěd se nám zdálo, že zpřevodování není zrovna ideální. Několikrát se zdálo, že „dvojka“ je málo a „trojka“ moc. Spotřeba Aircrossu také nebyla nijak extrémně nízká. Během ujetých cca 500km jsme spotřebovali v průměru 8,1l/100km.

Citroen Aircross je i přes svůj vzhled skutečně spíše autem do města a jeho okolí než do drsnějšího provozu třeba na horách. Efektní exteriér s chromovanými prvky a poměrně nízká světlá výška mu ani nic jiného nedovolí. Za volantem tak asi častěji uvidíme maminky vezoucí dítka do školdy, než myslivce nebo rybáře, který jede na víkendovou honitbu nebo lov. Cena nejlevnější verze s motorem 1,6 o výkonu 115koní a pohonem pouze přední nápravy začíná na částce 479.900,-Kč. Verze Exklusive, s motorem 1,8HDi a pohjonem 4x4 již přijde na téměř 700.000,-Kč. A to už je docela hodně…

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary