Test Chevrolet Aveo - pod kapotou nový diesel

2012-10-30 00:00:00

Test Chevrolet Aveo probíhal za posledních slunečných dní tohoto roku a nutno říci, že to bylo příjemné testování. Nové Aveo s dieselovým motorem pod kapotou má totiž co nabídnout. A není to jen cena...


Text a foto: Pavel Foltýn

Nové Aveo je na první pohled docela atraktivní auto. Především při pohledu zepředu máte pocit, že se díváte na nějaký "ostrý" model. Design vozu je skutečně povedený. Chevrolet v tomto kabátku rozhodně nevypadá jako nějaký outsider. Naopak, mnozí se mohou domnívat, že se jedná o „našlapaný“ hot hatch, který trhá asfalt. Asfalt sice netrhá, ale pod kapotou se skutečně nachází zajímavý kousek. Jde totiž o vůbec první naftový motor, který se do Avea v Evropě montuje. Naftový motor 1.3D je nabízen ve dvou výkonových variantách: první  s výkonem 75 koní  a druhá verze s výkonem 95koní, která existuje i ve variantě ECO. Ta nabízí spotřebu pohých 3,6 litru. Všechny verze jsou nabízeny buď s 5-ti nebo 6-ti stupňovými manuálními převodovkami. Test Chevrolet Aveo byl příjemným překvapením.

Pojďme ale nejdříve k designu. O exteriéru jsme se již zmínili. Náš Chevrolet Aveo měl velmi slušivou grafitovou metalízu, která dělá z malého Avea auto, se kterým se rozhodně nemusíte nikde stydeť. Zapuštěná klika zadních dveří Aveu mimořádně sluší a vytváří při bočním pohledu velmi dynamický vzhled. Zadní části dominuje mohutný spojler nad zadním sklem. Ten by mohl být trochu menší, ale celkovému dojmu to nijak nevadí. Zajímavý je i náznak difuzoru pod zadním nárazníkem. Jeho černá barva však vynikne spíše na bíle nebo například červené karoserii. Celkový dojem dokreslovala atraktivní kola z lehkých slitin, která perfektně ladila s barvou vozu. Námi testovaný model byl navíc vybaven i střešním oknem, které opticky zvětšovalo interiér vozu.

Interiér Avea působí docela hodnotným dojmem, ale na přístrojovou desku je potřeba si trochu zvyknout. Je to taková kombinace přístrojovky starého Oltcitu a nového Camara. Nevěříte ? Kaplička s otáčkoměrem – Camaro, kontrolky nad a pod digitálním rychloměrem – Oltcit. Tenhle dojem je samozřejmě čistě subjektivní. Jako celek působí přístrojová deska velmi moderně a pochopitelně, že je zde tak trochu příbuznost s Opelem. Přední sedadla poskytují dostatek pohodli oběma pasažérům. Na ta zadní se bez problémů vejdou i cestující s výškou kolem 175cm. Zavazadlový prostor je velice prakticky rozdělen pevnou přepážkou na dvě vodorovné sekce. Do spodního „patra“ tak lze uschovat věci, které mají uniknout pohledu nenechavců.

Pojďme k tomu nejzajímavějšímu, tedy motoru. Pod kapotou jsme měli výkonnější verzi ve verzi ECOTEC. Výkon 95koní je pro Aveo naprosto dostačující a nabízí poměrnou slušnou dynamiku při zachování rozumné spotřeby. Ta se v průběhu našeho testu ustálila na hodnotě 5,1l/100km. Musíme ale podotknout, že jsme při testu rozhodně nevyznávali ekonomický styl jízdy. Na dálnici se dá bez problému udržovat cestovní rychlost kolem 150km/hod. Systém Start&Stop funguje relativně pohotově, ale ve městě jsme jej raději vypínali. Nějak si na tuhle „vymoženost“ moderních vozů nemůžeme zvyknout. Kolega, který s Aveem jezdil velmi ekonomicky, ve snaze dosáhnout co nejniží spotřeby, se dostal na hodnotu 4,1l/100km. Aveo s naftovým motorem lze tedy jednoznačně zařadit mezi vozy s vysokou užitnou hodnotou a relativně levným provozem. Základní cena modelu Chevrolet Aveo začíná na částce 198.700,-Kč

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary