Test BMW M235i Cabrio

2015-12-07 00:00:00

Hi-tech hračku značky BMW jsem testoval na konci listopadu. Střechu dole jsem si proto moc neužil. Ale to ostatní, k čemu byla postavená, jsem vyzkoušel do sytosti.


text a foto: Luděk Kortus

Mám rád „plátěné“ střechy, protože na rozdíl od skládacích pevných střech je na autě hned vidět, že se jedná o kabriolet. Důmyslnost mechanismů, viditelná pevnost a odolnost použitých materiálů je vskutku obdivuhodná. Průzvučnost napjaté střechy vás vtahuje víc do děje, slyšíte lépe motory jiných aut, chodce, jak si povídají, a hlavně lépe slyšíte vlastní výfuky! Zvuk z výfuků u BMW M235i Cabrio je krásně hluboký, trochu nenápadný a neobtěžuje okolí. Lidé se začnou otáčet, až když mu pořádně naložíte. 5-7 tisíc otáček v zástavbě je ta správná dávka. Nejlepší zážitky přináší ozvěna v tunelech a podjezdech. V rychlostech dovolených jen na německých dálnicích slyšíte, jak vzduch klouže hladce po střeše bez jakéhokoli náznaku vibrací. Další povedená střecha u BMW.

Čtěte také: Test ojetého BMW řady 1

Kokpit vozu je sportovně těsný. Sedačka je velmi nízko. Pravé koleno se opírá do polštářku na středovém tunelu, levá noha se může vzepřít do odkládacího pedálu a tisknout záda do sedačky. Spodek a boky hrudníku tak můžete pevně fixovat. Ale ruce mohou volně pracovat, loktům nic nepřekáží a to je důležité. Pod M sportovním volantem jsou skvěle tvarovaná pádla osmistupňové automatické převodovky. Na středovém panelu je vedle řadící páky ve snadném dosahu volič jízdních režimů. Z režimu COMFORT dvakrát zmáčknete kolébku přepínače na SPORT+ , řadící páku posunete doleva z D na S. Těmito dvěma jednoduchými úkony nastavíte auto do sportovního módu. Startuje se tlačítkem. Přechod do sportovního režimu je doprovázen zvukovou kulisou.

Rozjezd na S1 a SPORT+ znamená protáčení kol, řev výfuku a silný tlak do sedačky. Elektronika zasahuje jen tak, aby vás nepředběhl zadek a nepálili jste gumy do nekonečna. Rafička otáčkoměru lítá přesně na kraj červeného. Párkrát se dotkne červeného a už abyste zase brzdili, protože na tachometru máte dvě stě a blíží se zatáčka. Brzdy se zakusují v intervalech, převodovka sype meziplyny, auto se nehne ani o milimetr bokem, můžete začít kroužit oblouk, máte podřazeno a pod plynem razíte ven. Zadek ujíždí, ale má tu správnou dávku plynu. Když chcete auto narovnat, vrátí se do stopy jen s lehkým překyvem na druhou stranu. Cítíte se jako mistr světa… Ale to jsou kouzla elektroniky. Bez ní by tak snadná práce s autem nebyla.

Doporučujeme: Test ojetého BMW 318d Touring

Chvíli takhle řádíte a čtvrtka nádrže je pryč. Asi by vás nebavilo, a mě taky ne, jezdit pořád ostře. Každou chvíli tankovat. Proto je tu mód ECO-PRO. Reakce motoru na pedál je hodně zpožděná, elektronika si sama vyhodnotí, kolik je třeba přidat, aby se jelo úsporně. Ve spolupráci s omezovačem rychlosti LIM nastavitelným z volantu dokážete prodloužit dojezd velmi znatelně. Šestiválec s výkonem 326 koní se najednou začne chovat jako dvoulitr. Když potřebujete vyrazit z tohoto módu, stačí víc prošlápnout plyn. Elektronika pochopí, že se něco děje, a přestane tlumit výkon. V omezovači rychlosti máte dobrého pomocníka. Přináší hlavně pohodlí. Prodlužuje intervaly u pumpy a nemusíte plýtvat svoji pozornost na radary.

BMW M235i: vybraná technická data:

  • Nevyšší výkon: 240 kW/326 k při 5800-6000 ot/min
  • Točivý moment: 450 Nm při 1300 – 4500 ot/min
  • Provozní hmotnost: 1695 kg
  • Objem nádrže: 52 l
  • Objem zavazadelníku: 335 l (280 l se staženou střechou)
  • Cena: 1 393 000 Kč

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary