Test BMW 640i xDrive Cabrio

2014-09-01 00:00:00

Dotazy okolí často směřovaly k natažené „plátěné“ střeše: „A co v zimě? A co když jedeš rychle?“ Já na to: „Nic, je to stejné jako v kupé.“


Text a foto: Luděk Kortus

Koho jsem svezl, ať se staženou či nataženou střechou, pochopil a přestal to řešit. Pozornost se obrátila k motoru: „A jaký by sis vybral?“ No to je otázka! Podle výkonu řada 6 Cabrio začíná dieselovým motorem v modelu 640d xDrive Cabrio (313 koní). Pokračuje přes třílitrový benzínový šestiválec s označením 4.0i (320 koní) a osmiválec o obsahu 4,4 litru s označením 5.0i (450 koní). Osmiválec také pracuje v nejvyšší výkonové verzi M6 Cabrio (560 koní). Tu jsem párkrát prohnal po mosteckém okruhu a bylo to skvělé. Mučit ale takový stroj každý den na D1 stotřicítkou? Nepředstavitelné.

Podobné pocity trápení auta a sebe sama bych prožíval i s motorem 5.0i. Přesněji řečeno mimo německé dálnice. U nás i ve zbytku Evropy bych si vystačil s výkonem 320 koní motoru 4.0i. Ve světle rychlostního limitu 130 km/h je to víc než dostatečný luxus. Zrychlení z nuly na sto za 5,5 sekundy je provázeno sametovým zvukem, který s narůstajícími otáčkami přechází zepředu směrem vzad, mění se v respekt budící dunění ve výfuku pod autem, aby se vyostřil v koncovkách. Osmistupňová převodovka řadí v tahu bez jediného náznaku ztráty kroutícího momentu, který v maximu dosahuje 450 Nm. Kombinovanou spotřebu výrobce uvádí 8,4 l/100 km. Nám se na konci testu ukázala hodnota 12,1 l/100 km.

Plátěná střecha vzbuzuje předsudek, že s ní budou problémy při vyšších rychlostech. To je ale nesmysl, protože kdyby ano, nemontovali by ji na M6. Na okruhu v Mostě se nehnula ani při rychlostech přes dvě stě. Nevyluzuje žádné zvuky. Jen je člověk více akusticky spojen s okolím. Slyšíte víc dění zvenku. Pro tento účel je vyhrazeno stahovací okénko vzadu, které má vlastní tlačítko. Malým obdélníčkem si můžete pustit dovnitř více zvuku z výfuku. A co použitelnost auta v zimě? Prohlížel jsem si vak na lyže a místo v kufru. Troufám si tvrdit, že bych odvezl čtyři lyžaře do Alp. S pohonem xDrive bych se ničeho nebál.

Další předsudek, který musím u BMW 6 Cabrio odmítnout, je, že se dá jezdit se staženou střechou jen když je teplo. Se zvednutým deflektorem a vytaženými okny je obtékání vozu tak hladké, že se lehce čechrají vlasy na temeni a ve stošedesáti můžete telefonovat přes hands free. Vůz se staženou střechou víc topí. Až tedy uvidíte někoho v BMW 6 Cabrio v chladném podzimním dni se staženou střechou, nedivte se. Tahle frajeřina ho nezebe. Když chcete obsadit dvě místa vzadu, musíte vyjmout deflektor. Pokud k tomu stáhnete boční okna, kouzlo vyhřátého kabrioletu zmizí a nastupuje efekt motocyklu. Čtyři lidi jsem vozil jen za pěkného počasí. S deflektorem jsem ale stahoval střechu, kdykoli oschly silnice a to bez ohledu na venkovní teplotu.

Vybraná data BMW 640i xDrive Cabrio:

Válce/ventily: 6/4
Zdvihový objem: 2979 cm3
Výkon: 235 kW / 320 k
Točivý moment: 450 Nm
Přeplňování: jedním dvoukomorovým turbodmychadlem
Kombinovaná tabulková spotřeba: 8,4 l/100 km
Průměrná potřeba během testu: 12,1 l/100 km
Délka: 4,89 m
Cena včetně volitelné výbavy: 2 998 000 Kč

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary