Test BMW 640d xDrive Cabrio Individual

2013-08-29 00:00:00

V tomhle autě sedíte hodně nízko, takže na vás ostatní koukají většinou shora. Nikoli však svrchu. To ostatně potvrdil test BMW 640d xDrive Cabrio.


Text a foto: Luděk Kortus

Historie řady 6 sahá až do roku 1975. Výroba první generace byla ukončena v roce 1989. Druhá generace řady 6 se vyráběla od roku 2003 až do roku 2010. Od března roku 2011 zahájilo BMW výrobu třetí generace řady 6 modelem Cabrio, v témže roce následovala verze Coupé a v roce 2012 čtyřdvéřová verze Gran Coupé. Řada 6 se vyrábí v Bavorské továrně Dingolfing. Náročnější zákazníci mohou využít pro splnění svých speciálních přání divizi mnichovské automobilky BMW Individual. Kdo konfiguroval testovací model českého zastoupení BMW nevím, ale podařilo se auto, které na první pohled vypadá, že přijelo z nějakého přímořského ráje. Námořnická modrá metalíza, bílá kůže a bílé dřevo vyvolávají asociaci kotviště luxusních jachet. 

S plátěnou střechou úplně nové konstrukce lze manipulovat až do rychlosti 40 km/h. Což znamená, že manévr lze bez problémů provádět v městském provozu. Pro vyšší rychlosti se střechou dole je velmi praktické nainstalovat v kufru uloženou větrnou clonu. Umožňuje svištět i dvoustovkou, jen s vytaženými bočními skly. A dvoustovka zdaleka není limit. Se střechou nahoře ve vysokých rychlostech jasně cítíte, že jedete v prémiovém autě. Plátěná střecha odolávající rychlosti 250 km/h a neobtěžující posádku nadměrným hlukem je skoro zázrak techniky. Pro maximální rychlost má předpoklady i třílitrový šestiválcový naftový agregát se dvěma turbodmychadly o výkonu 313 koní a točivém momentu 630 Nm. 

Točivý moment se přes automatickou osmistupňovou převodovku přenáší inteligentním pohonem všech kol xDrive na 20 palcová kola obutá do nizoučkých pneumatik 275/30 R 20. Na horších cestách zachraňují pohodlí nastavitelné jízdní režimy Comfort/Comfort+. Auto se pohodlně houpe a pokud nevjedete na kanál, o nízkých pneumatikách nemáte ani tušení. Na hladkých silničkách umocňují prožitky z jízdy režimy Sport/Sport+. Řízení a podvozek ztuhnou. V zatáčkách jedete s pocitem, že stopu drží na milimetr přesně. Obě turba začnou dávat větší tlak a převodovka nechá točit motor až do červeného. Zrychlení z nuly na sto má v tomto režimu hodnotu 5,4 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. 

Po adrenalinové jízdě s vysokými emisemi můžete uklidnit srdce a svědomí režimem ECO PRO. Druhou polovinu testovacího týdne, kdy už bývám nabažen jízdními vlastnostmi, se většinou soustředím na spotřebu a využívám všechny prostředky k jejímu snížení. Excesy na bavorských dálnicích byly do konce týdne smazány a průměrná spotřeba klesla na 11 litrů. Máme co do činění s kultivovaností se vším všudy. Vyjádřena v penězích má hodnotu třech miliónů. Příznivci nafty ve voze najdou splněný sen o současném splnění protichůdných požadavků na vysoký výkon a rozumnou spotřebu. A pokud jejich časté cesty vedou od středozemního moře do alpských zimních středisek, mohou si být jisti, že v BMW640d xDrive Cabrio naleznou ideální vůz.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary