Test: BMW 525d xDrive

2016-06-20 00:00:00

Pod zkratkou 525d už nekoupíte řadový šestiválec 2,5 l nebo dokonce 3,0 l, ale jen čtyřválec 2,0 l. Výkonově se ale většímu motoru vyrovná při nižší tabulkové spotřebě. Ale jak vlastně tahle „pětka“ funguje v běžném životě?


text a foto: Pavel Foltýn

 

Co se nám líbilo

  • Připojení na internet
  • Dynamika motoru
  • Spotřeba

 

Co nám vadilo

  • Malý vstupní otvor kufru, hůř se nakládá objemnější zavazadlo (golfový vozík a bag)
  • Vlažné brzdy
  • Slabý audio systém
  • Místo klasických budíků digitální displej, i VW má lepší
  • Pro vyvolání paměti sedadla se musí tlačítko předvolby držet celou dobu
  • Sklápění zrcátek až po dlouhém držení tlačítka dálkového ovladače
  • V interiéru chybí odkládací prostor pro alespoň půllitrovou láhev

 

Co nám přišlo zbytečné

  • Elektrické ovládání volantu
  • Možnost „psát“ na ovladač infosystému. Hlasové ovládání nebo vkládání znaků přes displej je lepší

 

Dobře jezdí, dobře vypadá, ale věk nezapře. O čem že je řeč? No přeci o snu mnoha českých manažerů, podnikatelů, sportovců, taxikářů i různých podivínů – BMW řady 5. V době, kdy BMW dává do trojkové řady tříválce, by však příznivce značky nemělo překvapit, že pod kapotou modelu 525d už nenajde řadový šestiválec, ale čtyřválec. Ve spojení s automatickou osmistupňovou převodovkou však nejde o úplně špatnou volbu. S „bavorákem“ jsme ve dvou vyrazili na golfový turnaj na jihu Čech. A hned tu byl první problém. Zavazadlový prostor není malý, ale vstupní otvor ano. Přeprava dvou golfových bagů, dvou golfových vozíků a dvou menších cestovních tašek se tak neobešla bez asistence zadních sedadel. Ale to je daň všech sedanů. Takže – kdo z potenciálních kupců vozu kategorie sedan hraje pravidelně golf, bude asi volit variantu kombi.

 

Doporučujeme: Test ojetého sedanu BMW 525d E60

 

I při přepravě běžných zavazadel bude mít řidič trochu práci zavazadla do kufru umístit. Zavazadla je totiž potřeba zasunout až dozadu k opěradlům zadních sedadel, což se, zejména v deštivém počasí, asi neobejde bez ušpinění oblečení toho, kdo se bude do kufru naklánět. Interiér vozu je zpracován velmi ergonomicky a vše lze ovládat intuitivně ihned po usednutí za volant. Kdo ale ještě neseděl v BMW, bude mít možná zpočátku trochu problém s ovládáním palubního systému iDrive. Ale po pár dnech ježdění se to dá zvládnout. Nám spíše vadila absence odkládacího prostoru pro alespoň malou láhev s pitím a také hodně malý objem odkládací schránky ve středové opěrce, která jinak působí velmi masivním dojmem. Audio systém lze bez problému připojit k mobilnímu telefonu s operačním systémem Android, iOS jsme nezkoušeli. Když jsme u audio systému – překvapil nás jeho slabý výkon a skoro nulová možnost nastavení zvuku. Tedy kromě standardních výšek, hloubek a váhy. Za lepší si musíte připlatit.

 

Dynamika čtyřválcového naftového motoru 2,0 l je na cestování po českých silnicích naprosto dostatečná. V režimu ECO se vůz chová velmi komfortně, v režimu SPORT jsou reakce mnohem rychlejší a s BMW 525d se dá i trochu „blbnout“. Málokterý majitel tohoto vozu ale bude asi využívat budíky ukazující momentální výkon auta nebo využitý točivý moment. Naštěstí lze tuto „atrakci“ z displeje vypnout. Osmistupňový automat řadí velmi přesně a téměř neznatelně. Řadit lze i manuálně, ale pro pohodovou jízdu je to škoda. Mnohem příjemnější je nechat pracovat převodovku v plně samočinném režimu. Zvládá to na jedničku. Spotřeba se po ujetí cca 600 km ustálila na hodnotě 7,3 l/100km, což s ohledem na hmotnost vozu není špatná hodnota. Když jsme u té hmotnosti – možná se nám to zdálo, ale brzdy vozu se jevily jako příliš jemné. Očekávali bychom mnohem ostřejší reakci na sešlápnutí brzdového pedálu.

 

Jak to vidí Eva (ředitelka cestovní kanceláře, 39 let)

 

Designově atraktivní sedan, který reprezentuje svého majitele. Interiér testovaného auta je ovšem až příliš divoký. Trojbarevná palubní deska oku estéta příliš nelahodí. Pěkná je loketní opěrka, která dobře podpírá pravou ruku. Horší už to je ale s ergonomií jejího otevírání za jízdy a s malým objemem. Líbila se mi odezva na „kickdown“, především ve sportovním módu. Z BMW 525d je skvělý výhled a sedadla jdou nastavit v mnoha směrech. Naučit se ale ovládat všechny funkce vozu bude vyžadovat pravděpodobně několik týdnů ježdění. Některé funkce jsou za mě zbytečné a řidiče spíše rozptylují. Například zobrazování aktuálního výkonu a točivého momentu. Testovaný vůz je sice rychlý, ale přeci jen to není žádné sportovní auto, kde je nutné takové hodnoty sledovat. Spíše bych uvítala ostřejší brzdy než podobné „vychytávky“.

 

Jak to vidí Martin (student, 20 let)

 

BMW je snem většiny kluků, ale „pětka“ je na mě až moc veliká. Osobně bych volil „trojku“ nebo ještě raději menší „jedničku“. Pro nepříliš zkušeného řidiče bude problém odhadnout rozměry vozu a parkování ve stísněných prostorách tak může být velkým oříškem. Trochu mě zklamal výkon audio soupravy a velmi omezené možnosti jejího nastavení. Naopak propojení s telefonem je skvělé. Jen škoda, že se na displeji palubního počítače nezobrazují také zprávy z Messengeru nebo Whatsapp. Jízdní režim Sport i Comfort fungují dobře, režim Eco mi přijde naprosto zbytečný, stejně jako protivný Start/Stop systém. Jo, a proč u takového luxusního vozu není v základní výbavě automatické odemykání a zamykání? Mačkat pokaždé tlačítko dálkového ovladače je už dnes tak trochu „old school“.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary