Test BMW 335i Cabrio

2011-08-01 00:00:00

Během 23 vteřin se nadupané sportovní kupé transformuje v ještě neodolatelnější kabriolet.  Díky technologii pevné skládací střechy je možné si pořídit kabriolet na celoroční provoz a nijak nestrádat.  Řada 3 Cabrio je toho skvělým příkladem.


V parném létě musí střecha dolů. V červené barvě laku a černé barvě interiéru vyniknou základní znaky: dlouhá kapota, plochá zadní část, nízké sklo a velká kola s širokými pneumatikami. Širokou přední masku s charakteristickými ledvinami zdobí bixenonové světlomety se čtyřmi kruhovými diodami pro denní i noční svícení. Specialitou Cabria je skrytá anténa pro příjem signálů rádia, navigace a telefonu. Hledejte i při nasazené střeše a nenajdete.

Interiér Cabria dobře pojme čtyři dospělé cestující. Zavazadlový prostor se na první pohled zdá omezený, ovšem ve skutečnosti je při nasazené střeše 350 litrů a při stažené střeše 210 litrů. Zadní sedačky se dají sklopit a tím je vytvořen nakládací otvor pro objemné předměty jako například dva golfové bagy. Při stažené střeše se s víkem kufru zvedá i uvnitř složená střecha, takže přístup do kufru zůstává stále komfortní. Kdyby přeci jenom nebylo dost místa, je možné si objednat speciální kufry, které esteticky vyplní prostor pro cestující vzadu. V seznamu příslušenství je i zadní nosič jízdních kol. Bezpečnostní pásy jsou vestavěné přímo do sedadel, takže při nastupování a vystupování na zadní místa nepřekážejí a nikde se nemotají. Když už jsme u bezpečnosti, ochranu hlavy při případném převrácení zajišťují oblouky, které během několika milisekund vystřelí ještě než se auto převrátí.

Motor 335i získal v rámci Engine Of  The Year Award asi šest titulů. Technologie proměnlivého časování a zdvihu ventilů, technologie turbodmychadel a stejně tak technologie vstřikování paliva se neustále vylepšují. Výsledkem je neuvěřitelně kultivovaný chod v celém spektru otáček, 306 koní a 400 Nm. Přestože má oceňovaný motor velice libý zvuk, dali si v BMW záležet, aby byl slyšet víc z koncovek výfuku než z pod kapoty. Záleží  zda jedete se střechou nebo bez. Bez střechy je zvuk motoru deroucího se do otáček impozantní. Je slyšet o několik bloků dál, stejně jako u motorek nebo placatých sporťáků. Přitom koncovky nevypadají nijak mohutně. Sedmistupňová sportovní převodovka má i sportovní režim a pádla pod volantem. Nechybí meziplyny při podřazování a přechod do automatického režimu když se zapomenete. 

Podvozek je skutečně komfortní. I při použití tlačítka Sport. Poměr mezi nároky na vedení stopy do které tlačí obrovskou silou hnaná zadní náprava a pohodlí výletního vozu je zvolený ideálně. Systém dynamické kontroly stability DSC, který je sériově do vozu instalován, nepustí auto do přetáčivého ani neotáčivého smyku. DSC je tak snaživý, že ani při vypnuté kontrole trakce nelze dostat auto do driftu. Výrobce asi nechce dopustit, aby s kabrioletem, byť má bezpečnostní oblouky, se řidič dostal do situace, kdy už smyk nezvládá. Proto se vypnutí kontroly trakce tlačítkem při rychlé jízdě nijak neprojevuje. A proto také nabízí za příplatek systém dynamické kontroly trakce DTC,  který do určité míry driftovat řidiče nechá. Tímto systémem však testovací vůz nebyl vybaven. Nemožnost driftovat je bohatě vynahrazena celou škálou dokonalostí. Excelentně konstruovanými brzdami s chlazením proti vadnutí a vysoušením v dešti navíc s funkcí dobíjení baterie počínaje, přes dokonale přesné řízení až k dokonale naladěnému podvozku pro ostré průjezdy zatáčkami bez smyku.  

Zkoušel jsem, do jakých rychlostí bude komfortní jízda bez střechy. Hodně záleží, zda máte boční okýnka nahoře a nainstalovanou „proticuchací“ clonu.  Neodolal jsem a zkusil na dálnici maximální rychlost bez střechy. S oběma  pomůckami, okénky a clonou, proud vzduchu v rychlosti 250 km/h klouže od horní hrany skla poslušně k zádi a silně čechrá jen vrcholek hlavy. Je pravda, že hluk je již dlouhodobě neúnosný, ale jako krátký výstřelek to bylo překvapivě komfortní svezení. Pokud zpomalíte pod 200 km/h, už se dá poslouchat i rádio. Zato s okénky dole a bez proticuchací clony připomíná dvěstěpadesátka na dálnici volný pád z letadla. Turbulence se vám snaží stáhnout košili přes hlavu a holkám létají vlasy všemi směry. Takže úplně otevřený vůz je vhodný pro projížďku po městě a nebo ploužení krajinou tak do stovky. I když s koženou bundou, šálkou, brýlemi a čepicí….   

(lk)

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary