Test BMW 320xd GT M Sport paket

2013-12-12 00:00:00

Další letošní novinkou mnichovské značky, kterou představujeme, je BMW 320xd GT. Gran Turismo je kategorie aut stavěných na dlouhé přesuny vysokou rychlostí. Jak ukazuje náš test, přívlastek GT k vozu rozhodně patří.


Text a foto: Ivana Kroupová

Typická dlouhá cesta po Evropě vede větším dílem po dálnici, pak po silnicích první třídy a končí v serpentinách některého z horských či přímořských středisek. Když hledáte ideální auto, pak potřebujete v první řadě motor s dostatečnou tažnou silou, komfortní, rychlý a bezpečný podvozek, dobrou aerodynamiku a dostatek prostoru pro cestující a zavazadla. V BMW se na to podívali po svém. Vzorem jim byla řada 5 GT. Řada 3 totiž v sobě skrývala také dostatek potenciálu pro úpravy GT. Ke kompletaci nabídky trojek došlo letos v létě, kdy bylo možné začít objednávat verze s pohonem všech kol xDrive. Poptávka byla vysoká a proto se až nyní dostal do novinářské flotily BMW Group ČR krásný nový modrý kousek s 1200 km na tachometru. 

BMW řady 3 Gran Turismo se od ostatních modelů odlišuje především siluetou. Karosérie liftback zaručuje skvělý přístup do zavazadlového prostoru o obsahu 520 litrů.  S velkými pátými dveřmi se nemusíte namáhat, ve standardu je elektrické otevírání i zavírání. Ani s mezipodlahou nebudete zápasit. Zvednout a udržet ji pomáhá pneumatická vzpěra. V noci, když svítí LED pásky, vypadá otevřený kufr jako výloha klenotnictví. Orientace v něm je lepší než v kufru kombi. Trojka GT dostala dostala do vínku 200 mm celkové délky navíc a delší rozvor náprav o 110 mm. Z toho těží hlavně cestující vzadu, kteří mají k dispozici velký prostor pro nohy. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40 a jejich opěradla lze sklápět do 15 poloh v rozsahu 19 stupňů.  

Pracoviště řidiče vychází z ostatních modelů řady 3, jen sedadla se nacházejí asi o 56 mm výš pro lepší výhled a pohodlnější nastupování. Součástí M paketu je snížený podvozek, který naopak ubírá asi 10 mm. Příplatkový volič jízdních režimů dokáže modifikovat charakteristiku podvozku na sportovní nebo komfortní. Volič režimů má také vliv na motor, převodovku a řízení. Režimy Sport +, Sport, Comfort a Eco Pro dávají řidiči volbu jet podle nálady a podmínek. Aby voleb nebylo málo, k dispozici jsou pádla pod volantem, takže si s osmistupňovým automatem můžete hrát i v manuálním režimu. Aby hraní bylo co nejzábavnější, chová se pohon všech kol tak trochu jako zadokolka (Sport +) a pustí vás do lehkého, snadno ovladatelného smyku. 

Prodloužení rozvoru sice ubralo trochu na hravosti, ale přidalo na pocitu jistoty ve velkých rychlostech na německé dálnici. Motor s výkonem 185 koní a točivým momentem 380 Nm hravě zvládá dálniční tempo v zemi neomezené rychlosti. Při 110 km/h se mu vysune integrovaný spoiler který zvyšuje přítlak o 30 procent. V rychlosti 130 km/h počítejte jen s minimálním hlukem od kol a motoru. Aerodynamický hluk mírně nastupuje až ve 160 km/h. Maximální rychlost jsem vzhledem k najetým kilometrům motoru nepokoušel. Z týdenního testu jsem vyšel s konečným číslem spotřeby 7,2 l/100 km. Pro informaci výrobce uvádí spotřebu ve městě 5,9 l/100 km. BMW 320 d xDrive GT má základní cenu 1 057 500 Kč.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary