Test Audi Q7 3.0 TDI quattro

2016-03-07 00:00:00

Velké SUV prošlo v roce 2015 proměnou. Q7 druhé generace zkrásnělo, může se pochlubit novými technologickými vymoženostmi a objektivně zhublo. Otestovali jsme jeho sedmimístné provedení.


text a foto: Luděk Kortus

Mezi silné stránky nového Audi Q7 patří schopnost nafukovat řidičovo ego. Nedá se tomu odolat. Ani po letech testování stovek aut. V tomhle jsou některá auta prostě fantastická! Z Q7 se na většinu aut na silnici díváte shora a cítíte hmotnostní převahu. A to je první atak na lidskou pokoru. Oproti předchozí generaci, jejíž obliny by se daly z určitých úhlů vysvětlovat i jako přívětivé, působí druhá generace víc nažehleně a korektně. A vrhá o hodně přísnější pohled. Je krásná a vzbuzuje respekt. A vy sklízíte pozornost a obdiv, který z vašeho vozu lidé podvědomě přenášejí na vás. To je druhý útok, po kterém vám za volantem začne bujet sebevědomí. Do třetice vás nakopne to úžasné prémiové svezení. Voňavá kůže, jedete jak v bavlnce, sedíte na silnici jak přibití a když za to zatáhnete, tak to sakra jede. Snadno nabudete přesvědčení, že patříte k těm vyvoleným. Audi Q7 patří mezi mistrovská díla pro dodávání sebevědomí a potvrzování vlastní hodnoty.

Čtěte také: Test ojetého Audi A6 Avant 3.0 TDI

Krémový interiér v kombinaci se zvláštní barvou laku, která je někdy stříbrná a někdy do hněda, představuje oku velmi lahodící volbu. Sedadla nejvyšší řady jsou nastavitelná v 18 směrech, vyhřívaná, odvětrávaná, s pneumaticky nastavitelnými bočnicemi a deseti pneumatickými masážními body, které umožňují nastavit různé způsoby masáže. Trojdílná sedadla ve druhé řadě mají nastavitelný sklon opěradel v 16 krocích. Třetí řada elektricky sklápěných sedadel je určená pro děti do 36 kg. Přístup do třetí řady je snadný díky promyšlenému sklápění řady druhé. O čistotu vzduchu v kabině se stará čtyřzónová klimatizace. V zavazadlovém prostoru obrovských rozměrů můžete náklad fixovat pomocí přepážky z hliníkových profilů posuvných v kolejnicích. Dále můžete použít síť rozdělující prostor pro náklad a cestující. Při obsazení všech sedmi sedadel je zavazadlový prostor 295 litrů. Při pěti osobách je to 890 litrů a při sklopení obou zadních řad vznikne objem 2075 litrů.

V celém interiéru je k osvětlení použita LED technika, která umožňuje volit 32 odstínů osvětlení kontur tenkými světelnými linkami. Sériově dodávaný panel přístrojů má mezi analogovými budíky sedmipalcový barevný displej informačního systému řidiče. Uprostřed palubní desky se vysouvá velký displej určený jak pro řidiče tak pro spolujezdce. Na středovém tunelu je umístěn velký touchpad, ze kterého se ovládají veškerá nastavení. Plocha z tvrzeného skla poskytuje prstům zpětnou vazbu vibrací. Další ovládací prvky se nacházejí na volantu. K dispozici je také průhledový Head Up Display, který promítá údaje do zorného pole řidiče jakoby dva metry dopředu. V noci Q7 svítí adaptivními světlomety LED Matrix, které vynechávají ta místa, kde by mohly oslňovat. Z mnoha asistentů jsem často využíval adaptivní tempomat s asistentem jízdy v koloně a asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání. Q7 také umožňuje snadné tažení přívěsu. Tažné zařízení se vyklápí elektricky a ke stabilitě jízdy přispívá asistent pro jízdu s přívěsem.

Doporučujeme: Test Audi A6 Allroad 3.0 BiTDI quattro

Podle vyjádření automobilky by nová Q7 vážila stejně jako stará, kdybyste do ní naložili klavír. Se starší Q7 se muselo opatrně do zatáček, přestože byla vybavena systémem pohonu všech kol s velmi vyspělou elektronikou. Ani nová Q7 nedokáže obejít fyzikální zákony, ale přes 300 kilogramů úbytku hmotnosti musí být někde znát. Aktivní stabilizaci auta v zatáčkách přispívá i příplatkové pneumatické odpružení. V závislosti na zvoleném jízdním režimu na voliči se auto buď přikrčí anebo naopak zvedne. Nejzáživnějším jízdním režimem je bezesporu SPORT. Nastavení režimů má vliv na řízení, motor, převodovku, tlumení, světlou výšku a dokonce i na zvuk motoru a dekorativní podsvícení. V režimu SPORT se třílitrový šestiválec TDI promění ve řvoucí zvíře a vy vůbec nechápete, jak může takhle těžké auto doslova vystřelit do kopce a držet se v zatáčkách horské silnice s takovou jistotou. Největší slabina předchozí Q7 – těžkopádnost – s „vyložením klavíru“ jakoby někam zmizela.

Vybraná data Audi Q7 3.0 TDI quattro (sedmimístná verze)

  • Výkon: 200 kW
  • Točivý moment: 600 Nm
  • Max rychlost: 234 km/h
  • Zrychlení na 100 km/h: 6,5 s
  • Spotřeba v testu: 10,3 l/100km
  • Provozní hmotnost: 2135 kg
  • Základní cena: 1 699 900 Kč
  • Cena testovaného modelu: 2 884 900 Kč

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary