Test Audi Q5 Sport 2.0 TDI quattro

2017-06-30 00:00:00

Druhá generace Q5 se sportovním podvozkem má jízdní vlastnosti jako sportovní limuzína. Při ostrých průjezdech zatáčkou vůbec není poznat, že jedete v něčem, co je označováno jako SUV.


text a foto: Luděk Kortus

Plusy:

  • Vynikající technická úroveň mechanických i elektrických systémů
  • Dokonalé řemeslné zpracování
  • Nízká spotřeba (7,8 litrů/100 km při převážně dynamické jízdě)

Mínusy:

  • Vyšší ceny
  • Volba „hloupého“ tempomatu do testovacího modelu
     

Nové Audi Q5 se u nás začalo prodávat na konci roku 2016. K testování jsem se dostal až na jaře, takže jsem si mohl vychutnávat suché a teplé silnice. Ani o deštík s trochou klouzání jsem nepřišel. Jedno mi bylo hned při prvních kilometrech jasné. Tenhle modýlek nepatří na špinavé cesty. Když už jsem jel do jižních Čech, vyfotil jsem v pozadí nějaká panoramata. Focení byla jediná příležitost, kdy jsem byl „off-road“. Jinak jsem nesjel z jihočeských asfaltek. Neskutečně kompaktní nastavitelný podvozek poskytuje dostatečný komfort a zároveň umí poskytnout téměř motokárový pocit. Jenom s tím, že se nepřetáčí, ale sune se kontrolovaně bokem ven, když to vezmete trochu zostra. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select kromě elektromagneticky nastavitelných tlumičů ocelového odpružení ovlivňuje rekaci motoru, automatické převodovky, řízení a klimatizace. Nastavit si můžete režimy comfort, auto, dynamic, efficiency, off-road a individual, který je k dispozici s navigačním systémem MMI.

Čtěte také: První svezení: Audi R8 V10 Plus

Pro motor 2.0 TDI 140 kW se dodává sedmistupňová převodovka S tronic. Pro připomínku uvádím hlavní princip. Obě spojky přiřazeny dvěma na sobě nezávislým převodovkám, které jsou trvale aktivní. Vždy jen jedna z nich je spojena s motorem. Řazení probíhá během několika setin sekundy výměnou spojek bez přerušení toku hnací síly. Pokud nechcete svěřit volbu správného okamžiku řazení řídícímu systému, můžete si rychlosti sázet podle svého pádly pod koženým sportovním volantem jako u F1 nebo řadící pákou jako v rally. Volant i páka padnou krásně do ruky a sportovní sedačky mají skvělý tvar pro rychlou jízdu. Sportovní pedály mají nejen prémiové provedení, ale i prémiový chod. Kdyby tohle bylo všechno, je Q5 vlastně takové superauto s váhou akorát, skvělým podvozkem, motorem a převodovkou. Jsou tu ale další věcičky, na které se můžete soustředit, když se zrovna neproháníte v euforii po okreskách.

Navigační a zábavní systém MMI má velký displej uprostřed palubní desky, který připomíná tablet a není zasouvací jako u předchozích modelů. Ovládá se otočným tlačítkem před řadící pákou, o kterou si můžete opřít ruku. Také můžete některé příkazy psát na touchpad umístěný u ovládacího kolečka nebo na něm používat gesta, například pro změnu měřítka mapy. Celé je to velmi intuitivní, funkcí je ale mnoho, nejsem si jistý, zda jsem je všechny našel. Kromě toho můžete systém ovládat hlasem a nemusíte řešit jeho slovní zásobu. Fungují například příkazy: „chci telefonovat s…“ nebo “spoj mne s …“. Audi virtual cockpit je další velký displej v autě, umístěný v místě budíků a ovládaný z volantu. Můžete si zvolit ze dvou režimů s velkými nebo malými budíky a tomu odpovídající velikost zobrazené plochy mezi nimi. Promítat si můžete data z navigace, rádia, telefonu, jízdní data atd. Audi má pro svoje zákazníky datový tarif na LTE signál po celé Evropě a auto se tak může proměnit v pojízdnou wi-fi.

Zavazadlový prostor má objem 550 litrů, při posunutí zadních sedaček vpřed 660 litrů a při sklopení sedaček až 1550 litrů. Víko zavazadlového prostoru je elektrické a vybavené HD couvací kamerou. Testovací vůz měl světla LED Matrix, které nesvítí na auta jedoucí proti a vpředu a na reflexní značky svítí méně intenzivně, aby neoslňovaly řidiče. Blinkry jsou dynamické, oranžové světlo se v proužku diod pohybuje a nedá se přehlédnout. Panoramatické střešní okno vytváří v autě lehčí atmosféru hlavně pro cestující vzadu. Nejdražšími příplatkovými položkami ve specifikaci tohoto modelu byly Navigace MMI za 73 500 Kč a S line sportovní paket za 56 900 Kč. Ceník je poměrně složitý a pomocí paketů a akčních paketů je možné ušetřit na některých zajímavých položkách jako je například tempomat, třízónová klimatizace nebo parkovací asistent. Cena testovaného modelu včetně příplatkové výbavy byla 1 758 800 Kč.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary