Test Audi Q2 Sport 1.4 TFSI CoD: #drzyspratek

2017-04-13 00:00:00

V listopadu loňského roku zastoupení Audi doprovodilo uvedení Q2 na český trh kampaní #tag the #untagable.


text a foto: Luděk Kortus

Dlouho jsem nevěděl, jak označit údajně neoznačitelné. Můj tag mi naskočil, až když jsem si s ním poprvé sjel. Kampaň mířila na cílovou skupinu úspěšných mladých lidí žijících ve městě. Audi Q2 mělo v listopadu 2016 statické prezentace přístupné pro veřejnost. Týden v Praze v houseboatu na Náplavce a týden v Brně ve skleněném domku u Galerie Vaňkovka. Návštěvníky bavili každý den známé osobnosti z oblasti designu, módy, hudby, sportu, umění a gastronomie. Na místě i na internetu měli návštěvníci možnost soutěžit. Úkolem bylo na obřích panoramatických fotografiích Prahy a Brna najít co nejvíc vozů Audi Q2. Hlavní cena byla Audi Q2 na týden. Audi Q2 bylo také umístěné ve skleněné kostce ve Špindlu ve Svatém Petru. Vyvrcholením sezóny v českém Home of Quattro byla soutěž freestylových snowboardistů a snowboardistek Audi Snow Jam v březnu 2017.

Takže tohle všechno jsem sledoval, ale nenapadalo mne žádné označení vystihující pocity z auta. Už jsem na to přestal myslet. Pak přišel testovací týden. Když jsem do něj nastupoval, napadlo mne, že je to miniatura Q7. S Audi Q7 jsem zažil mnoho situací, které ukazovaly, jaký má tenhle obr respekt. Skoro mi dávali přednost, i když byli na hlavní. Bude to fungovat i s tímhle prckem? Nebudu vás napínat, funguje to. Jak jsou auta zpředu hodně podobná a zpětná zrcátka trochu zkreslují, auta poslušně vyklízejí levý pruh. Nesnáším, když se na mne někdo lepí a nikomu to nedělám. Auta se klidí doprava při dodržování bezpečné vzdálenosti. Bylo zábavné sledovat pohledy řidičů, když zjistili, co je to vlastně předjíždí. Malý prcek s velkým respektem. A tady je můj tag: #drzyspratek.

Čtěte také: Test ojetého sedanu Audi A8 4.2 TDI

Na drzosti mu hodně přidávají jízdní vlastnosti. I když náš model neměl pohon všech kol, daly se s ním skvěle kroužit zatáčky bez toho, že by se předek hrnul ven. Hranice smyku byla tak daleko, že jsem měl strach ji hledat. Drive Select jsem měl většinou na sport. Motor 1.4 TFSI o výkonu 150 koní za asistence sedmistupňové převodovky S Tronic a nastavitelného podvozku předvádí prémiový koncert precizní a tuhé techniky. Absolutně neuslyšíte jediný plechový zvuk. Co pro mne bylo trochu hrozivé, jsou zvuky dorazů, když omylem vjedete do díry. To je ale dáno nízkoprofilovými pneumatikami, které neposkytují žádnou deformační zónu. Podvozek umí být také velice komfortní bez toho, aniž by se houpal. Drive select umožňuje režim eco a navíc ještě dochází k deaktivaci válců (CoD), takže pokud není potřeba tažná síla, motor jede jenom na dva válce. Počítač mi naměřil spotřebu 6,9 litru/100 km.

Vnitřek vozu není nijak tvarově bujný. Na první pohled je palubní deska trochu skromnější než u větších Audi. Sedačky nejsou přehnaně tvarované, aby umožnily pohodlné nastupování, ale zároveň pěkně podrží. Vzadu je to mírně kompromisní pro větší lidi, ale posadil bych tam holky a bylo by vyřešeno. Z větších Audi si Q2 vzalo virtuální budíky. Ty si můžete úplně zmenšit a skrz volant se můžete dívat třeba na navigaci. Takže máte k dispozici dva velké displeje. Výhoda je v tom, že si spolujezdec i řidič mohou sledovat každý své. Audio má křišťálové výšky a syté basy. Jel jsem hlavně Spotify přes telefon. Je to obrovský rozdíl v kvalitě poslechu oproti vysílání FM. Data si také můžete nakupovat přes Audi, má to svoje výhody, hlavně když jezdíte hodně do ciziny.

Abyste si udělali trochu přehled o cenách, tak náš kousek ve výbavě SPORT stojí v 756 900 Kč. Vrcholná navigace MMI 63 500 Kč. Audi Sound systém 7200 Kč. Audi Phone Box 9600 Kč. Audi Smart Phone Interface 9900 Kč. Audi Virtual Cocpit 13 000 Kč. Tím je vyřešena špičková konektivita. Parádu a jízdu vylepšíte s S line exteriérovým paketem za 41 200 Kč a S line sportovním paketem za 47 500 Kč. Multifukční sportovní volant s pádly stojí 6400 Kč a Audi Drive Select 5700 Kč. Za příplatek také trocha pohodlí. Elektrická bederní opěrka 7000 Kč. Elektricky ovládané páté dveře 13 900 Kč. Startování a zamykání tlačítky 11 000 Kč. Ambientní osvětlení interiéru 11 100 Kč. Přidejte trochu bezpečnosti jako adaptivní tempomat 11 600 korun a aktivní hlídání jízdního pruhu za 17 000 Kč nebo LED světla za 36 200 Kč plus nějaké drobnosti a jsme na 1 176 000 Kč. Prostě to auto je malá Q7, berte to tak.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary