Test Audi A6 Allroad 3.0 BiTDI: Co je nového po modernizaci?

2015-05-18 00:00:00

Na podzim loňského roku se v autosalonech Audi objevily první modernizované vozy A6. Mají lepší motory, převodovky, světlomety, informační zábavní systém a několik nových detailů. Skvělým reprezentantem této řady do našeho testu byl nadupaný Allroad.


Text a foto: Luděk Kortus

Audi A6 Allroad je pro mne králem kombíků. Můžete s ním letět po německé dálnici dvoustovkou a v zápětí s ním zajet na lesní cestu beze strachu, že byste dole něco utrhli. Na suchém asfaltu se můžete statečně vrhat do okresních zatáček, aniž byste poznali tak často zmiňovanou nedotáčivost velkých koncernových osobáků. I přes mnoho ozdob, které má navíc oproti A6 Avant, se stále ještě hodí jako manažerský vůz. Zepředu sice působí agresivněji, ale do vnímané arogance SUV Audi Q7 má stále ještě daleko. Pokud nechcete svoje klienty nebo partnery zastrašovat, ukažte jim jeho decentnější tvář a zaparkujte raději zadkem nebo bokem k oknu.

Co se týká pocitů řidiče, tak nejsilnějším zdrojem zážitků je zátah třílitrového naftového šestiválce s dvojitým přeplňováním. Výkon 320 koní rozjede dvoutunový vůz na stovku za 5,5 sekundy. S těmito parametry si již trochu saháme do oblasti vysokovýkonných vozů RS. Audi RS 6 Avant má pro porovnání benzínový čtyřlitrový osmiválec o výkonu 560 koní a zrychlení na stovku za 3,9 sekundy. Rozdíl ve zrychlení je pouhých 1,6 sekundy. Rozdíl v tabulkové kombinované spotřebě obou vozů také není velký: 6,5 litrů nafty proti 9,6 litru benzínu. Až teprve při agresivní jízdě zjistíte, kolik za tu vteřinku zrychlení utratíte navíc za palivo. V tomhle je 3.0 TDI biturbo úplný miláček.

Doporučujeme: Test ojetého kombi Audi S4 Avant

Silnému motoru bravurně asistuje vzduchový adaptivní podvozek. Pohon všech kol rozděluje hnací sílu více na zadní nápravu, sportovní diferenciál a vyspělá elektronika dělají vše pro to, aby zmizel jakýkoli náznak nedotáčivosti. V jízdním režimu Dynamic se aktivuje elektromagnetický generátor vibrací umístěný ve výfukovém systému. Posádka slyší hluboký zvuk motoru. Když automatická osmistupňová převodovka Tiptronic podřazuje s meziplynem, ozývají se rány do výfuku. Do toho se ozývají zvuky upouštění tlaku. Musím zjistit, jak systém přesně funguje, a podělím se s vámi. Přidejte skvělé brzdy a nestačíte se divit, jak vás zaplavuje adrenalin. V manažerském kombíku!

Když zpomalíte, ukáže Audi A6 Allroad svojí komfortní a úspornou stránku. Při dálniční rychlosti motor točí pod dva tisíce. Není téměř slyšet, neobtěžuje ani žádný aerodynamický hluk. Podvozek auto lehce nese, pohlcuje nerovnosti a dovnitř propouští jen tlumené zvuky. Požitek prémiovosti vás provází i na cestách, kam obvykle patří traktory. Venku taková špína a uvnitř je všechno tak ušlechtilé. Do toho hraje Bose se čtrnácti reproduktory. Auto se na zvednutém podvozku rozvážně houpe. Rozdíl ve výšce mezi krajními pozicemi Dynamic a Allroad je 60 mm. Pro jízdu v terénu je k dispozici asistent pro sjíždění svahů s ukazatelem příčného i podélného náklonu.

Čtěte také: Test ojetého hatchbacku Audi A3 Sportback

Jízda v noci je další disciplína, na kterou jsem se zvlášť těšil. Nové světlomety Matrix LED svítí všude, jen ne tam, kde by mohly oslňovat. Je trochu nezvyklé pozorovat, jak se světelný obrazec vrhaný na silnici neustále mění, když je provoz. Pracuje bezchybně, protože na mne nezablikalo jediné auto. Na bázi infračervené kamery pracuje asistent nočního vidění. Obraz se promítá na velkou plochu mezi budíky. Špičku mezi asistenty představuje adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go. Funguje i pro jízdu v zácpě. Pokud máte kompatibilní chytrý telefon s multimediálním a informačním systémem MMI, můžete využívat širokou škálu internetových služeb. Audi A6 Allroad si zachovává jedinečnost tím, že byl první svého druhu. Mezi prémiovými kombíky nabízí nejvyšší univerzálnost. Značka Audi se nyní navíc zdá být na špici v nových palubních technologiích. Ty si ovšem nechá dobře zaplatit. Základní verze s testovaným motorem stojí 1 666 900 korun. Testovaný vůz se všemi příplatky přišel na 2 544 000 korun.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary