Test Audi A3 1,4 TSFI Sportback

2013-06-19 00:00:00

Sednout si do vozu značky Audi znamená vždy dobrý zážitek. Ať už se jedná o malý model A1 nebo majestátní Q7 vždy jde o schůzku s vysokou kvalitou, prvotřídními materiály a inovativními technologiemi. Test Audi A3 Sportback tento názor potvrdil.


Exteriér vozu nemá z našeho pohledu chybu. I když audiny vídáme na silnicích v různých barvách, tak nějak pocitově nám ke značce Audi „pasuje“ černá metalíza. Právě v černé metalíze byl i náš vůz. Elegantní a přitom sportovně dynamický. Střešní ližiny v chromu i efektní hliníková kola celkový dojem jenom umocňují. Nezaměnitelná světelná grafika předních i zadních světlometů funguje jako magnet na oči. Líbí se každému a každý pozná, že jde o Audi. Jak jsme se ale přesvědčili, málokdo ve zpětném zrcátku pozná, zda jde o model A3, A4 nebo dokonce A6. Zadní část vozu působí také velmi dynamicky. Svůj podíl na tom má nejen povedená grafika zadních svítilen (vzdáleně podobná světlům u nového Superbu), ale také dvojitá koncovka výfuku a spoiler nad hranou zadního okna.

Interiér se nese v duchu kvality Audi. Měkčený plast na přístrojové desce, perfektní slícování všech dílů, veškeré ovladače po ruce a klasické červené podsvícení tlačítek a přístrojové desky – to už je klasika. Majitelům předchozích generací modelu A3 se však může zdát, že středový panel je oproti původním modelům trochu strohý. Přibyl naopak výsuvný displej informačního systému. Látková sedadla mají skvělé tvarování a sedák s nastavitelnou délkou. Loketní opěrka lze nastavit jak podélně tak i výškově, takže pohodlí za volantem nezmizí ani po několika stovkách ujetých kilometrů. Jedna výtka – chybí USB zdířka, takže externí zdroj hudby lze připojit pouze prostřednictvím rozhraní Bluetooth. Také CD mechaniku bych uvítal na místě blíže k řidiči a nikoliv v odkládací schránce před spolujezdcem.

Velkým překvapením byla pro nás spotřeba, která se po ujetí cca 650 testovacích kilometrů ustálila na hodnotě 5,2l/100km. Nejvíce kilometrů jsme strávili na dálnici (60%), zbytek potom ve městě (25%) a na okresních silnicích (15%).  Výkon motoru 90kW přitom poskytoval relativně slušnou dynamiku i když je pravda, že ve voze byly maximálně dvě osoby a v zavazadlovém prostoru dva golfové bagy a vozík. Při obsazení čtyřmi dospělými osobami a jejich zavazadly by pochopitelně dynamický projev vozu znatelně oslabil. Daní za snižování emisí je nutnost výrobců montovat do svých vozidel systémy Start/Stop. Jakkoliv je lze vypnout, z pohledu řidiče jde o obtěžující prvek, jehož praktický přínos ve smyslu úspory paliva je velmi diskutabilní. Systém v Audi A3 tolik obtěžující není, přesto jsme jej pravidelně vypínali.

Audi A3 Sportback je vozidlo, které nabídne nejen prestiž a kvalitu, ale také vysokou míru jízdního komfortu i na delší cesty, přiměřený prostor pro zavazadla a téměř nekonečný seznam prvků příplatkové výbavy. Cena modelu A3 Sportback ve výbavě Attraction začíná na částce 584.900,-Kč. Položky příplatkové výbavy však mohou posunout cenu vozu až k magické hranici jednoho milionu korun. U Audi prostě není žádné přání nesplnitelné. Je to jen o míře vaší individuality a stavu peněženky.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary