Test Audi A1 Sportback 1,6TDI Ambition

2012-04-24 00:00:00

Nejmenší a zároveň nejlevnější model Audi A1 Sportback nás překvapil prostorností, výkon motoru naopak zůstal překvapivě trochu za očekáváním.


Text a foto: Pavel Foltýn

Audi nahradilo na českém trhu třídveřovou verzi modelu A1 mnohem praktičtější variantou Sportback, tedy verzí s pěti dveřmi. Námi testovaný automobil byl ve čtyřmístném provedení, tedy s odkládacím boxem mezi krajními zadními sedadly, ale bez příplatku je možné objednat i klasickou pětimístnou variantu. Vzhledem k určení vozu, je však málo pravděpodobné, že v něm kdy budete cestovat v pěti lidech. My jsme s Audi A1 Sportback vyrazili na golfový turnaj v Darové u Rokycan. Do auta jsme naložili plnohodnotný golfový bag, golfový vozík a dva příruční kufry, což je bagáž, kterou jsme původně chtěli odvézt v mnohem prostornějším kombi. Audi A1 Sportback tak potvrdilo, že svému majiteli, nebo spíše majitelce, nabídne jak funkci reprezentativní, tak i velice praktickou.

Audi A1 Sportback je na svojí kategorii velmi praktické a prostorné auto, ale jakmile ho plně naložíte zavazadly a obsadíte pasažéry, nebudete rozhodně lámat žádné rychlostní rekordy. Naše „audina“ měla pod kapotou motor 1,6TDI s výkonem 77kW, což je papírově velice slibná hodnota, ale praxe ukázala, že aby plně naložené auto dosahovalo požadované dynamiky, je potřeba se hodně snažit, tedy motor více vytáčet. Velkým překvapením proto pro nás byla spotřeba. S vozem jsme najeli cca 700kilometrů, přičemž průměrná spotřeba se ustálila na hodnotě 5,3l/100km, což s ohledem na styl jízdy a množství zavazadel považujeme za nadprůměrně dobrý výsledek. Spotřeba by šla určitě ještě trochu dolů v případě šestistupňové převodovky. Standardem je totiž pouze manuální pětistupňové ústrojí.

Testovaná verze Audi A1 Sportback měla obuté pneumatiky o rozměru 215/40x17, což teoreticky může znamenat menší pohodlí, především na nekvalitním povrchu. Během celého testu jsme ale žádné nepohodlí nezaznamenali a to ani při jízdách po velmi nekvalitních silničkách kolem Berounky, kde asfaltovací stroj viděli naposledy američtí vojáci v roce 1945. Na kvalitním povrchu ukázal podvozek svoje precizní vlastnosti a vysoko převyšoval obvyklé standardy dané kategorie. Auto perfektně drželo stopu i při prudce najetých zatáčkách, náklon vozu byl minimální. Příplatek za 17palcová kola je přijatelných 19.000,-Kč.

Interiér je zpracován na tradičně vysoké úrovni, přesně v duchu značky Audi. Přístrojová deska je vyrobena z měkčených platů a perfektně slícovaná. Na předních sedadlech je místa dostatek i pro cestující s výškou kolem 180cm, zadní sedadla pochopitelně tak prostorná nejsou. Přístrojová deska obsahovala příplatkový multimediální systém s výklopným displejem (nutno vyklopit a zaklopit ručně, bez využití servomotorků). Telefon Samsung Galaxy S2 se přes bluetooth připojil bez sebemenších problémů a zvuk hovoru byl naprosto čistý. Problémy však nastaly při snaze zkopírovat do systému kontakty z telefonu. Ze začátku se zdálo, že systém kopíruje telefonní kontakty do vnitřní paměti, po několika minutách ale bylo jasné, že je lze zkopírovat pouze na SD kartu.

Audi A1 Sportback je typické Audi, tedy perfektní kvalita zpracování, nadprůmerné jízdní vlastnosti a pochopitelně vysoká prestiž. A za to je potřeba zaplatit. Základní cena vozu je 527.000Kč, námi testovaná verze se i s příplatky dostala na částku 647.591Kč

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary