Škodu Fabia a Rapid už možná brzy nekoupíte s dieselem

2017-10-10 00:00:00

S příchodem modernizovaných verzí možná zmizí na některých trzích úplně vznětový motor z menších vozů značky Škoda.


text: Dalibor Žák

Diesely zažívají těžké časy. Co vypukla aféra Dieselgate s obcházením normovaných testů měření spotřeby a emisí, jsou naftové motory pod palbou kritiky. Je zvláštní, že najednou ti samí politici, kteří je motoristům vnucovali skrze vysoké zdanění aut s vyšší tabulkovou spotřebou, je chtějí najednou omezovat nebo rovnou zakazovat. Výsledkem jsou přísnější emisní normy a narůstající složitost vznětových motorů. V malých autech se tak už přestávají vyplácet a zákazníci je nekupují. Vždyť u nás připadá nyní na nová auta jen asi 36 % dieselů, zatímco ještě nedávno byl ten podíl zhruba 45%. V Evropě se poprvé od roku 2009 dostal tržní podíl, dieselů pod podíl benzinových motorů. V některých zemích spadl prodej dieselů z více než 70% tržního podílu pod polovinu.

Čtěte také: Test ojetého kombi Škoda Fabia III 1.2 TSI

Podobné nálady cítí i ve značkách koncernu Volkswagen a vypadá to, že další nové modely menších tříd již vznětové motory TDI vůbec nedostanou. To je případ i Škody Fabia a Škody Rapid, což jsou modely v segmentu B, případně na pomezí segmentů B a C. Volkswagen se před časem vyjádřil, že nové Polo bude poslední model s dieselem, žádný další už ho nedostane. Z toho se dá odvodit, že faceliftovaná Fabia, která by se měla představit zhruba za rok, už bude bez vznětového motoru. Nového Rapidu se dočkáme za dva až tři roky a také on diesel podle všeho nedostane. Octavia, Superb a SUV Karoq a Kodiaq však diesel mít budou i nadále. Koncern Volkswagen chce postupem času nahradit diesely jednoduchými a levnými hybridními systémy, které jsou už dnes levnější na výrobu a vývoj než právě diesely.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary