Škoda Kodiaq má internet a bezdrátové nabíjení mobilu

2016-09-02 00:00:00

Tak ho tady konečně máme. Po všech těch únicích a upoutávkách vypustila česká automobilka kompletní informace a fotky k novému sedmimístnému SUV Kodiaq.


text: Dalibor Žák, foto: Škoda

Mluvilo se o něm už dlouho. Včera jste určitě všichni viděli uniklé snímky, které se dostaly před premiérou na internet. Už před tím jsme tu ale měli snímky detailů karoserie a stejně jako u třetí generace Superbu začala škodovka s odhalováním od interiéru. Ostatně, právě obří vnitřní prostor má být hlavním lákadlem nového sedmimístného SUV Škoda Kodiaq. V nabídce značky se Kodiaq postaví nad Yetiho, který dostane svého nástupce velmi brzy. A to není všechno, česká automobilka časem představí ještě menší SUV, takže bude mít v nabídce minimálně tři. Nyní jsou SUV zkrátka v módě. Design Kodiaqu vychází z konceptu Škoda VisionS z jarního autosalonu v Ženevě, ale samozřejmě se některé prvky do sériové výroby nedostaly. Na vzhled nového modelu si ale udělejte názor sami.

Doporučujeme: Test ojetého SUV Škoda Yeti

Základní pětimístné provedení Kodiaqu má kufr o objemu 720 litrů, ale sklopením zadních sedadel (dělitelná v poměru 40:20:40) se objem zavazadlového prostoru zvětší na masivních 2065 l. Při sklopení opěradla předního spolujezdce se dá do Kodiaqu naložit až 2,8 metru dlouhý předmět. Lze si připlatit za elektricky otevíratelné páté dveře, které se otevřou zamáváním nohy pod nárazníkem. A podle motoru a pohonu může nový model táhnout až 2500 kg těžký přívěs s využitím asistentu pro couvání a jízdu s přívěsem. Když už jsme u těch detailů, určitě stojí za zmínku například bezdrátové dobíjení telefonů a palubní internet. Samozřejmě se to odvíjí od toho, za co si připlatíte, ale možnosti tu jsou. Vedle adaptivního tempomatu může mít Škoda Kodiaq také jakýsi systém samočinné jízdy v koloně, kdy v rychlostech do 65 km/h automaticky udržuje vzdálenost za autem vpředu, brzdí do zastavení a sám akceleruje. Dokonce udržuje auto i v pruhu, nicméně vyžaduje ruku na volantu.

Čtěte také: Test ojetého kombi Škoda Octavia Scout 2.0 TDI

Pokud jde o motory, základ tvoří čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k) a točivém momentu 200 Nm. Podle normy má kombinovanou spotřebu 6,0 l/100 km. Druhým motorem je jednotka 1.4 TSI ACT, která disponuje systémem s vypínáním poloviny válců při částečném zatížení. Výkon motoru je 110 kW (150 k) a točivý moment má hodnotu 250 Nm. Vrcholem benzinové nabídky je motor 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a točivém momentu 320 Nm. Diesely zastupuje jednotka 2.0 TDI CR naladěná na 110 kW (150 k) a 340 Nm nebo na 140 kW (190 k) a 400 Nm. V základu máte šestistupňový manuál, ale za příplatek je v závislosti na motoru k dispozici buď sedmistupňové nebo šestistupňové DSG. Samozřejmě je v závislosti na motoru také možné přiobjednat pohon všech kol, který obstarává systém Haldex.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary