Škoda Karoq je nový Yeti. Dostane digitální přístroje

2017-05-18 00:00:00

Ve švédském Stockholmu se představila nová generace menšího mladoboleslavského SUV. Místo jména Yeti ale používá označení Karoq.


text: Dalibor Žák, foto: Škoda-Auto

Nová generace SUV Škoda Yeti změnila techniku a také jméno. Menšího příbuzného Škody Kodiaq budeme označovat jako Škoda Karoq a pod kapotou je velice příbuzná technika s SUV Seat Ateca. Obě auta se budou vyrábět dokonce na jedné montážní lince v Kvasinách a sdílejí dokonce i stejný skelet karoserie. Nicméně Škoda Karoq má samozřejmě vlastní design a jiné „plechy“. Také interiér Karoqu se liší, i když využívá shodná konstrukční řešení a detaily jako jiné koncernové vozy. Koncern Volkswagen umí sdílení dílů, motorů a součástí maximalizovat, přesto dokáže z každého auta udělat vlastní osobnost. Model Škoda Karoq se tak bude například od příbuzného Tiguanu, Kodiaqu nebo Atecy značně lišit i chováním na silnici.

Čtěte také: Test ojetého SUV Škoda Yeti

Pod kapotu Škody Karoq míří základní litrový tříválec 1.0 TSI a novinkou bude motor 1.5 TSI s vypínáním válců. Následuje samozřejmě motor 1.6 TDI a také jednotka 2.0 TDI. Škoda Karoq také dostane vzadu jednodušší vlečenou nápravu, víceprvek budou mít vzadu jen čtyřkolky. Skladbu motorů již zveřejnila automobilka v tiskové zprávě:

  • 1.0 TSI/85 kW (115 k), točivý moment 200 Nm, maximální rychlost 187 km/h, zrychlení 0 – 100 km/h za 10,6 s, kombinovaná spotřeba 5,2 l/100 km, kombinované emise CO2 117 g/km
  • 1.5 TSI/110 kW (150 k), točivý moment 250 Nm, maximální rychlost 204 km/h, zrychlení 0 – 100 km/h za 8,4 s, kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km, kombinované emise CO2 119 g/km
  • 1.6 TDI/85 kW (115 k), točivý moment 250 Nm, maximální rychlost 188 km/h, zrychlení 0 – 100 km/h za 10,7 s, kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km, kombinované emise CO2 118 g/km
  • 2.0 TDI/110 kW (150 k), točivý moment 340 Nm, maximální rychlost 207 km/h, zrychlení 0 ‑ 100 km/h za 8,9 s, kombinovaná spotřeba 4,4 l/100 km, kombinované emise CO2 115 g/km
  • 2.0 TDI/140 kW (190 k), točivý moment 400 Nm, maximální rychlost 211 km/h, zrychlení 0 – 100 km/h za 7,8 s, kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km, kombinované emise CO2 138 g/km.


Čtyřkolka je v základu pouze k vrcholné motorizaci 2.0 TDI, ale očekává se, že později bude možné si přiobjednat pohon všech kol i ke slabším motorům, především k jednotce 1.5 TSI. Z velkých novinek je rozšíření funkcí infotainmentu a Škoda poprvé nabídne moderní digitální přístrojový štít, který známe například z vrcholných provedení Volkswagenu či Audi. Nebude chybět adaptivní tempomat, hlídání opuštění jízdního pruhu, protikolizní systém a spousta dalších bezpečnostních prvků. Škoda nabídne i přepínání jízdních režimů a adaptivní podvozek. Zajímavostí je možnost připlatit si za tzv. full-LED přední světlomety. Myslí se i na praktičnost, Škoda Karoq dostane za příplatek variabilní sedadla a v závislosti na specifikaci a konfiguraci lze zvětšit objem kufru až na 1810 litrů.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary