Test Škoda Fabia Monte Carlo 1,2 TSI – Vlčí roucho, beránčí projev…

2011-10-31 00:00:00

Automobilka Škoda Auto připravila pro milovníky soutěžních edicí designovou variantu modelu Fabia s názvem Monte Carlo. Divoká žlutočerná kombinace nenechala nikoho chladným. Výkony vozu naopak ano…


Text a foto: Pavel Foltýn

V letošním roce oslavuje Škodovka již 110 let od doby, kdy vstoupila do automobilového sportu. A nevedla si v něm vůbec špatně. Asi jedním z největších úspěchů Škodovky je druhé a třetí místo modelu Škoda Popular na Rally Monte Carlo v roce 1936, nebo první a druhé místo  Škody 130 RS v roce1977. Ve sportovních úspěších Škodovka pokračuje i dnes a například v roce 2010 zvítězila s vozem Fabia S2000 v šampionátu IRC. Model Fabia Monte Carlo je tak jakýmsi připomenutím úspěchů, které Škoda dosáhla. Možná je ale trochu škoda, že se model Monte Carlo nedodává také s nejsilnější motorizaci verze RS.

Námi testovaný model měl pod kapotou běžnou dvanáctistovku TSI s výkonem 105 koní a manuální pětistupňovou převodovkou. Více by se nám zamlouvala dvouspojková převodovka DSG, ta ale pro verzi Monte Carlo není k dispozici. Výkony motoru jsou pro relativně lehkou Fabii dostačující, ale nijak neoslní. Člověk by jaksi pocitově očekával více. Může za to atraktivní, řekl bych až agresivní design. Žlutá barva karoserie s černou střechou a černými koly opravdu v každém, kdo „naše“ Monte Carlo viděl, vzbudila dojem, že pod kapotou máme alespoň 200koní. Neměli jsme a bylo nám to trochu líto. I proto, že Fabia Monte Carlo má sportovní podvozek, snížený o 15mm a určitě by pár desítek koní navíc zvládla. O čemž ostatně svědčí verze Fabia RS.

Interiér modelu Monte Carlo už v sobě tolik atraktivity nemá. Volant je sice obšitý, ale překvapivě červenou nití, nikoliv žlutou. Trochu zvláštní, když je karoserie žlutá… Kovové pedály mají gumové „špunty“ a jsou tak příjemné nejen na pohled, ale neklouže po nich noha. Tím však veškerá odlišnost od ostatních modelů končí. Nudná palubní přístrojová deska je v ostrém kontrastu s divokým exteriérem. Prostě po počátečním nadšení z exteriéru vozu nastává prudké ochlazení, jakmile se do auta sedne. Nudný pocit z interiéru navíc umocňují ne příliš oslnivé výkony vozu. Škoda Fabia Monte Carlo je zajímavým doplňkem modelové řady, který potěší určitě mnoho příznivců značky a exteriérových tuningových paketů. Zklame však ty, kteří pod vlčím rouchem budou hledat skutečnou šelmu.

 

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary