Škoda Fabia dostala tříválec 1.0 TSI. Nahrazuje dvanáctistovku

2017-03-02 00:00:00

Povedený motor 1.2 TSI pod kapotou Škody Fabia končí. Místo něj už koupíte pouze litrový tříválec TSI. Papírově je ale úspornější.


text: Dalibor Žák, foto: Škoda Auto

Populární benzinová čtyřválcová dvanáctistovka 1.2 TSI pomalu odchází do penze. Nyní už tento motor nekoupíte pod kapotou Škody Fabia, kde ho nahrazuje nový přeplňovaný tříválec 1.0 TSI. Základní provedení posílilo z 66 na 70 kW (z 90 na 95 k), nejsilnější si ponechalo výkon 81 kW (110 k). Vrchol točivého momentu se posunul ze 175 na rovných 200 Nm. Slabší verze má stejný točivý moment 160 Nm. Obě verze motoru se podle všeho liší pouze softwarově, nicméně slabší bude k dispozici s pětistupňovým manuálem, zatímco ta silnější má šestistupňovou manuální převodovku nebo sedmirychlostí dvouspojkové DSG.

Doporučujeme: Test Škoda Fabia III 1.2 TSI DSG vs 1.4 TSI DSG

Maximální rychlost základní verze vzrostla o 3 km/h na 185 km/h (u Combi ze 185 na 187 km/h) a hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h se zlepšila o 0,3 s na 10,6 s (u Combi z 11,0 na 10,8 s). Hodnoty pružného zrychlení z 60 na 100 km/h a z 80 na 120 km/h jsou identické s hodnotami předchozího modelu. Spotřeba klesla ze 4,6 na 4,3 litru na 100 km. Silnější provedení 1.0 TSI si také polepšilo. Z 0 na 100 km/h zrychluje Fabia s tímto motorem za 9,5 s (Combi za 9,6 s), maximální rychlost činí 196 km/h (u Combi 199 km/h). Pružné zrychlení ze 60 na 100 km/h na nejvyšší převodový stupeň zvládá tato motorizace o 2,6 s rychleji, zrychlení z 80 na 120 km/h dokonce o 4,1 s rychleji. Tabulková spotřeba manuálu klesla o 0,3 litru na 100 km, u automatu DSG o 0,1 litru na 100 km.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary