SEAT zahájil výrobu nového Leonu v závodu Martorell.

2012-10-29 00:00:00

Seat Leon, uvedený na nedávném pařížském autosalonu, představuje celkovou investici 800 milionů eur, primárně do vývoje vozu a výrobních zařízení.


Pavel Foltýn

SEAT Leon je strategickým vozem pro mezinárodní expanzi značky SEAT a měl by přispět ke zvýšení produkce závodu Martorell, kde se již vyrábí rozmanité varianty modelů SEAT Ibiza, Altea a Exeo společně s Audi Q3. SEAT Leon vstupuje do segmentu kompaktních vozů, který se podílí 38 % na celkovém prodeji osobních vozů v Evropě. Zároveň usiluje o zopakování úspěchu Ibizy, aby se tak stal druhým pilířem růstu značky SEAT. Nový model je zárukou pro 1600 pracovních míst v závodu Martorell a pro více než 6000 míst u dodavatelů. V budoucnosti by mohlo představení dvou nových karosářských variant Leonu vytvořit příležitosti k přijímání nových zaměstnanců. 

SEAT nyní spustil výrobu pětidveřové verze Leonu, jejíž prodej bude zahájen koncem listopadu v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Vstup na český trh bude následovat v lednu 2013. Příští rok se objeví také třídveřový model a verze kombi (obě budou vyráběny v závodu Martorell), s nimiž se rodina vozů Leon poprvé rozroste na tři členy a stane se tak atraktivnějším a všestrannějším modelem, který osloví širší skupinu zákazníků. Celkový prodej Leonu včetně prvních dvou generací činí od roku 1999 1,2 milionu vozů. S Leonem kulminuje produktová ofenziva značky SEAT, která nemá v její historii obdoby. V uplynulém roce představil SEAT nový model každých čtvrt roku: malý městský vůz Mii, nejprodávanější Ibizu, znovuzrozené Toledo a nyní třetí generaci Leonu. 

Platforma MQB, technika pro ještě větší konkurenceschopnost Nový SEAT Leon používá nejnovější techniku koncernu Volkswagen na základě modulární platformy MQB pro vozy poháněné motorem uloženým vpředu napříč. Výsledkem je výrazné zkrácení doby výroby v porovnání s druhou generací Leonu. Nová platforma navíc nabízí větší flexibilitu umožňující výrobu tří verzí Leonu společně s modely Altea, Altea XL a Altea Freetrack na stejné montážní lince. SEAT rovněž upravil výrobní procesy, aby zajistil nejvyšší úroveň preciznosti a kvality používáním nejnovější generace technologií, jako je laserové svařování a měření nebo tváření za tepla včetně tvrzení. 

Nabídka šesti zážehových a čtyř vznětových motorů je dostatečně široká, aby oslovila všechny skupiny zákazníků. Leon je zároveň prvním vozem s integrovanými LED světlomety LED. K mimořádné hospodárnosti nového Leonu přispívá systém start/stop - i díky němu nový Leon spotřebuje v průměru o 15 % méně paliva než předchozí generace.

 

 

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary