Renault Espace Initiale 2.0 dCi – překvapení je uvnitř

2011-08-24 00:00:00

Když nastoupíte a rozjedete se, okamžitě pocítíte závan pohodlí a chce se vám vyrazit někam daleko. Intuitivně cítíte, že jeho silnou stránkou budou dlouhé cesty. Tvarem bočního prosklení, palubní deskou a kapitánskými křesly připomíná malou jachtu.


Espace je mi sympatický šikmým úhlem kapoty a předního skla. Na širokých kolech vypadá rychle a dynamicky. Oblouky střešních příčníků v barvě vozu se dají posunout dozadu a vytvářejí zajímavý střešní spoiler. Velká prosklená plocha bočních skel je zvýrazněna barevným potlačením sloupků, až na ten poslední masivní. Podobná řešení jsou k vidění u rychlých motorových lodí. Vnitřní prostory jsou charakteristické velkými hladkými plochami s minimem ovládacích prvků. Klimatizace se ovládá z integrovaného pole ve dveřích ve směru pohledu do vnějšího zrcátka. Navigace má ovládání soustředěné na střední tunel k řadící páce. Ostatní ovládače jsou na volantu nebo pod ním. Ukazatele jsou seskupeny uprostřed palubní desky. Takže je zachována její maximální tvarová čistota. Ve voze je celkem deset velkých schránek. Jen v palubní desce jsou čtyři. Každá schránka má víko, takže všechno můžete schovat a roztřídit. Na lodi musí být pořádek. Dokonce i rádio lze zaklopit víkem. Spínací skříňku nahrazuje karta pro bezklíčový vstup a start.   

Na první pohled do interiéru sedmimístného vozu se zdá, že je vůz plný sedadel a nezbývá moc prostoru. Je to opravdu jenom zdání. Přístup do třetí řady je zajištěn posunem sedadel druhé řady vpřed. Místa ve třetí řadě je zdá se dost. Nikdo ze sedmi dospělých cestujících si nestěžoval, snad jen že měli trochu výš kolena.  Všechna sedadla se dají posouvat v kolejnicích každé zvlášť, dají se natáčet, sklápět a vytvářet z nich stolky, díky tomu, že mají integrované bezpečnostní pásy. Můžete tak vytvořit vzadu sezení čtyřem lidem kolem stolku. Pokud se rozhodnete kempovat, může se vedle stanu Espace stát docela solidním zázemím. Když prší, můžete dětem udělat kino. Obrazovky jsou v opěrkách předních sedadel a sluchátka jsou bezdrátová. Výhody DVD na palubě nemusím cestujícím s dětmi vysvětlovat, že? . Pro druhou řadu sedadel jsou k dispozici letecké stolky s držáky na nápoji. Sedadla se dají se také snadno odstranit. Vznikne tak ohromný nákladový prostor, že uvádět čísla je zbytečné. Přístup do vozu zezadu je buď otevřením celých obrovských pátých dveří nebo se dá vyklopit pouze sklo. 

Espace umožňuje skvělý výhled z paluby. Panoramatické střešní okno je podle tvrzení výrobce s plochou 2,16 m2 největším na trhu. Nad předními sedadly se dá elektricky otevřít a po celé ploše se dá elektrickou clonou zaclonit. Dále je ve voze dalších 6 svislých protislunečních clon. Zadní okna jsou zatmavená. Dá se tedy dosáhnout komfortu i když praží středomořské slunce a nebo se dá do interiéru vpustit maximum světla, když je zataženo. Espace je pohodlný nejen komfortními sedadly, ale především jízdou, která připomíná klidnou plavbu. Ačkoli váží dvě tuny, můžet jej ještě naložit téměř dalšími sedmisty kily. Čím více osob, tím komfortnější je jízda po rozbitých slilnicích. 

Dvoulitrový motor 2.0 dCi s výkonem 175 koní a automatická převodovka si s plnou náloží sedmi dospělých osob poradily celkem bez problémů. I brzdy jsou dostatečně dimenzované.  Do kopce je třeba šlapat více na plyn a při předjíždění počítat s větší rezervou, než když jedete s prázdným vozem. Rozdíl ale není příliš velký. Kombinovaná spotřeba na výlet sedmi lidí byla 8,8 l / 100 km. S prázdným vozem po zbytek testu to bylo o litr méně!  Espace  je ideálním vozem pro společensky aktivní cestovatele, nebo pro cestovatele s velkou rodinou. I profesionální přeprava osob je pro něj ideální náplň. Poměr dynamika/spotřeba je v pořádku. Cena testovaného vozu ve vrcholné výbavě Initiale včetně příplatků byla 1.432.900,- Kč. Pro srovnání první cena v ceníku je 839.900,- Kč.   

 

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary