Test Renault Espace – Business class na kolech

2011-11-14 00:00:00

Renault Espace je průkopníkem vozů kategorie MPV. Při svém uvedení na trh působil jako z jiného světa a jeho aktuální verze v nastoleném trendu pokračuje. Renault Espace rozhodně není žádný „mainstream“.


Text a foto: Pavel Foltýn

S modelem Renault Espace jsem se poprvé podrobněji seznámil v roce 2004, když jsem s ním jel do portugalského Aveira na skvělý fotbalový zápas naší reprezentace s Holandskem. Tenkrát jsme na Euru vyhráli 3:2 a byl to asi nejlepší zápas, který kdy naše repre předvedla. Plný dojmů ze zápasu mi tenkrát ani nedošlo, že Renault Espace, se kterým jsme během čtyř dnů ujeli více než 6 tisíc kilometrů, je neskutečné auto. Pohodlné, rychlé, úsporné, plné chytrých detailů, no prostě super. Do dneška s kamarádem a se synem na ten výlet vzpomínáme. A nejen kvůli fotbalu. Kvůli skvělým zkušenostem, které jsem s modelem Renault Espace měl, jsem se proto velmi těšil na test aktuální verze.

Tentokrát jsem k testování dostal verzi Grand s motorem 2,0 dCI a automatickou převodovkou, ve výbavě Initiale, tedy nejvyšší možné. Výbava tak zahrnovala například kožené čalounění, panoramatické střešní okno, DVD systém se zabudovanými obrazovkami v opěrkách hlavy, navigaci, samonatáčecí bixenony a mnoho dalších příjemných „drobností“. Černá metalíza, společně s atraktivními disky kol, dodávala vozu jistou dávku elegance. Přesně takovou, aby vůz nevzbuzoval dojem nevzhledné dodávky, ale naopak luxusního a pohodlného dopravního prostředku. Zadní světlomety se zatmavenou optikou luxusní dojem jenom umocňují.

Interiér modelu Renault Espace byl navržen s maximálním důrazem na pohodlné cestování na dlouhých trasách až sedmi cestujících. Přední sedadla jsou elektricky ovládaná s pamětí polohy a vyhříváním. Palubní deska je pro ty, co nikdy v modelu Espace neseděli, jako z jiného světa. Nejsou na ní totiž žádné ovládací prvky a informační displeje, společně s obrazovkou navigace TomTom, jsou umístěny ve střední části. Veškeré ovládací prvky k topení a klimatizaci jsou pak umístěny v kruhovém prvku u madla řidičových dveří. Je to sice trochu nezvyklé, ale po pár hodinách jízdy přijdete tomuto způsobu ovládání na chuť. Ve střední části palubní desky se pak nachází uzavíratelné schránky, do kterých uložíte nejen drobnosti, ale třeba i netbook, nebo PET lahev.

Pod kapotou jsme měli dvoulitrový turbodiesel, který postačuje na běžné cestování i při plném obsazení. Od vozidla této kategorie se žádné nadprůměrné dynamické vlastnosti neočekávají, nicméně při delších dálničních přesunech jsme u německých sousedů bez problémů dosahovali průměrných rychlostí 160-170km/h aniž bychom pociťovali nějakou jízdní nejistotu nebo nadprůměrnou spotřebu. Je ale potřeba počítat s velkou boční plochou a tedy vyšší náchylností na poryvy bočního větru. Automatická převodovka řadí hladce a relativně přesně. Chybí sice sportovní režim, ale to lze vyřešit přepnutím do manuálního módu. V něm se řadí rychlosti trochu nelogicky, ale to je případ většiny automobilek. Tedy tlakem dopředu se řadí „nahoru“, tahem dozadu se řadí nižší rychlostní stupně.

Renault Espace je vozem, který beze zbytku splní požadavky rodiny na velký rodinný vůz s velkou užitnou hodnotou, rozumnou spotřebou i pořizovací cenou.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary