Test Renault Clio RS Ange & Demon – spíš anděl než ďáběl

2012-06-20 00:00:00

Limitovaná série Renault Clio RS Ange & Demon byla vyrobena v počtu pouhých 666 kusů. Kousek s pořadovým číslem 210 jsme měli zapůjčen k redakčnímu testu a strávili s ním celý týden. Jak  test Renault Clio RS Angel & Demon  dopadl ?


Text a foto: Pavel Foltýn

Nedopadl špatně, ale upřímně – čekali jsme víc. Papírové hodnoty, tedy výkon motoru 203koní a zrychlení z nuly na sto pod sedm sekund, dávaly tušit, že si s cliem dopřejeme skutečný sportovní zážitek. Asi jsme víc čekali i od vnějšího vzhledu a především od interiéru. Matný červený lak je velmi zajímavý, ale v porovnání s výraznou žlutou barvou předchozí generace Renault Clio RS přeci jen  trochu zaostává. Od vozu této kategorie očekáváme jasnou deklaraci síly a zaměření vozu. Ne žádné křiklavé pseudotuningové výstřelky, ale jasný vzkaz ve stylu: „Mám jen 665 bratříčků, jsem velký unikát a nejsem pro každého…“ Matný lak má navíc jednu velkou nevýhodu. Auto nelze mýt v myčce ani tlakovou vodou, protože by lak ztratil svůj matný efekt. Takže auto lze mýt jedině ručně, což v podstatě neznamená nic jiného, než návštěvy u myček, kde tuto možnost nabízejí. Efektní černá střecha dělá auto stylovější, ale folií přelepené kryty otvorů pro umístění střešního nosiče k autu za skoro 700.000,-Kč rozhodně nepatří. Naopak, co se vnějšího vzhledu týče, naprosto skvělá jsou 18“kola s černým lesklým lakováním. Vozu by také vzhledově prospěly, dnes již skoro běžné, LED světlomety pro denní svícení.

Velkým zklamáním byl interiér. Ve voze sice byly příplatkové sedačky Recaro, které opravdu skvěle podrží tělo při svižné jízdě, ale tím veškerý sportovní duch interiéru končí. Pěkně tvarovaný volant s červeným vyznačením středové polohy volantu, to již nezachrání. Ovladače jsou stejné jako u základního modelu clia, ve voze dokonce najdeme i tlačítko tempomatu. Displej ovládání klimatizace také není posledním výstřelkem techniky, potěší tedy snad jen možnost připojení vnějšího zdroje hudby přes rozhraní USB. Tuner rádia naopak zklamal. V Praze, i při příjmu pražských stanic, které byly uloženy v paměti,  občas vyhledával příslušnou frekvenci. Ve voze také chybí navigace, ačkoliv Renault do svých vozů dává velmi kvalitní produkt od společnosti TomTom. Chybějí i parkovací senzory, které jsou dnes běžné i u vozů o polovinu levnějších.

Kolegové novináři většinou pějí ódy na atmosférický benzínový motor. Především pro jeho dravost a agresivní projev. Mají pravdu, ale tuto vlastnost motoru skutečně poznáte pouze na uzavřené trati. V běžném provozu vůz jen velmi těžko dostáváte do otáček, ve kterém se z clia stává skutečný ďábel. Ty totiž začínají od hranice cca 5500ot./min. Pružné zrychlení, například ze 100 na 130km/hod, vás tedy nijak neohromí, nejedete-li ovšem stovkou na vytočenou trojku. To je potom jiná káva, ale také aktuální spotřeba cca 20l/100km. V nízkých otáčkách motoru citelně chybí turbo a městský, resp. příměstský provoz tak není pro toto auto tou pravou arénou. Jakmile ale dostanete auto na uzavřenou trať a zkusíte jezdit v rozmezí otáček od 6 do 8tisíc, zjistíte, že Renault Clio Sport umí být v tomto režimu raketou na kolech. Na kolech, která se vám asi ani nepodaří rozpískat. Podvozek je totiž perfektně odladěn a clio jede jako motokára. Zásluhu na tom mají pochopitelně i špičkové pneumatiky Brigdestone Potenza .

Podtrženo, sečteno. Renault Clio Sport je zajímavým vozem, jehož veškerý potenciál ale využijete pouze na uzavřené trati. V běžném každodenním provozu vám pravděpodobně bude vadit absence turba, resp. vlažná odezva motoru do 5tis.ot/min. a opravdu vysoká spotřeba. Tu se nám ani při klidné jízdě nepodařilo stlačit pod 10,5l/100km. Kdo však počítá s tím, že si s cliem zajezdí na uzavřených a kvalitních okresních silnicích, plných zatáček, ocení opravdu fantastický příplatkový podvozek CUP a chuť motoru trhat ve vysokých otáčkách asfalt. Tehdy clio jednoznačně dominuje a pokoří ho málokterá konkurence. Cena atakující 700.000,-Kč je však velmi sebevědomá a je otázkou, jak se podaří 5 vozů, určených pro prodej v České republice, umístit na trh.

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary