Premiéra vozu Peugeot 508

2011-02-15 00:00:00

České zastoupení francouzské automobilky Peugeot dnes představilo novinářům svoji novou vlajkovou loď - Peugeot 508. Ten vstupuje na český trh jak ve verzi sedan, tak i v oblíbené variantě SW.


Text a foto: Pavel Foltýn

Peugeot představil model 508 již na podzimním pařížském autosalonu 2010 a byla to asi nejvíce očekávaná událost této prestižní automobilové výstavy. Není divu, od modelu 508 si Peugeot hodně slibuje. Nejen že nahrazuje model 407, ale zároveň se stává nejvyšším modelem, protože model 607 z modelové nabídky vypadává. Zástupci automobilky však dnes novinářům naznačili, že již na frankfurtském autosalonu představí Peugeot překvapení, které možná pořadím jednotlivých modelových řad zamíchá. Uvidíme ...

Jakkoliv má Peugeot s modelem 508 pro rok 2012 vskutku ambiciozni plán, tedy prodat 200 000 kusů (z toho 115 000) v Evropě, pro letošní rok si České zastoupení velké cíle neklade. Plánovaných 575 vozů mnoho zákázníků konkurenčních značek nepřivede. Peugeot chce přitom s modelem 508 konkurovat leaderům thu jako je Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia nebo domácí Škoda Superb.

Ke krátkému testu jsem převzal model s motorem 2,0HDi o výkonu 140 koní. Peugeot očekává, že právě tento motor se v kombinaci s karoserií kombi a výbavou Active, stane nejprodávanější verzí. Na tuto variantu proto nasadil velmi atraktivní cenu 654.900,-Kč, přičemž ve výbavě nechybí 8 airbagů, tempomat a omezovač rychlosti, zadní světla s technologií LED, dešťový senzor, automatická klimatizace nebo třeba audiosystém se šesti reproduktory.

V interiéru působí novinka velice příjemně a útulně. Zajímavostí je inovovaný Head-up display, jehož ovládání se ovšem přesunulo ze středové konzole (v případě Peugeot 3008 a Peugeot 5008) na místo, které jsem během cca padesátikilometrové jízdy nenašel. Chtěl jsem totiž zasunout plastikový štítek, na který se promítají jízdní údaje a informace z navigačního systému. Navíc rámeček okolo slotu na tento štítek se nepříjemně odrážel v čelním skle.

Zajímavým postřehem bylo to, že ve zpětném zrcátku lze pouze velmi těžko identifikovat, zda Peugeot 508 mění směr jízdy, respektive, zda má zapnutá směrová světla. Ta totiž nejsou umístěna v hlavní světelné skupině, ale poměrne nízko pod nárazníkem. Navíc jsou to pouze úzké štěrbiny, takže za slunečného počasí nejsou blinkry téměř vůbec vidět. To samé platí i pro zadní skupinovou svítilnu, kde je při brždění směrové světlo "přesvíceno" červenými LED diodami brzdových světel.

 

Klasický redakční test novinky přineseme v nejbližší době.


 

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary