Nový Peugeot 308 nabízí atraktivní tvary, využívá mikrohybridní technologie e-Hdi a optimalizuje spotřebu a emise CO2 až na 98 g/km.
Pavel Foltýn, (TZ + foto Peugeot)
Nové linie modelu Peugeot 308 důmyslně přebírají aktuální designové prvky Značky. Tvary karoserie kopírují obrysy mechanických částí. Vzhled všech tří verzí karoserie (sedan, kupé kabriolet i SW) se tak vyvíjejí směrem k technologičtější eleganci, jejímž vyjádřením jsou přední světlomety s LED diodami a zadní světla s červenou světelnou lištou kolem. Z genů 308 se nevytratila dynamika a emoce, což je zřetelné zvláště v důraznějším pohledu, který vozu dodávají nové xenonové světlomety s maskou v barvě titanu. Dalším vyjádřením dynamiky je pak exkluzivní verze hatchbacku GTi.
Cílem Peugeotu 308 je nejen potvrdit svoji vedoucí pozici z hlediska jízdních vlastnosti a požitku z řízení, ale také stát se měřítkem kvality v oblasti ekologické účinnosti. Nový Peugeot 308 totiž stejně jako model 508 přichází s inovativní mikrohybridní technologií e-HDi a systémem STOP & START nejnovější generace. Tato technologie je spojena s motorem 1.6 HDi FAP 112 k Euro5. Tento motor, který patří k nejprodávanějším, tak bude nabízen v kombinaci s automatizovanou převodovkou a v premiéře také s manuální převodovkou.
Mikrohybridní systém je doplněn i optimalizací dalších faktorů ovlivňujících úroveň emisí CO2 :
Spotřeba tvořící nové standardy:
Rozměry a kvalita doplňkové výbavy nového Peugeotu 308 zůstávají nezměněné bez ohledu na verzi karoserie a jsou zárukou prostornosti a pohodlnosti interiéru Totéž platí pro funkce primární, sekundární i terciární bezpečnosti, které rovněž dosahují vynikající úrovně.
Nový Peugeot 308 bude veřejnosti představen na letošním ženevském autosalonu a do prodeje v Evropě se dostane v dubnu 2011. Jeho úkolem je pokračovat v úspěchu modelu 308, který se od uvedení v září 2007 prodal v počtu téměř 900 000 kusů.