Podíl Škody na trhu ojetin klesl na 28 procent

2013-01-15 00:00:00

Podíl značky Škoda mezi prodávanými ojetinami na českém trhu mírně klesá. Loni se snížil z 30 na 28 procent. Následují VW, Ford, Toyota a Renault. Dohromady tvoří prvních pět značek 60 procent trhu. Uvedla to společnost Cebia.


Pavel Foltýn; ČTK

Češi loni, stejně jako v roce 2011, nejvíce kupovali ojeté modely Škody Octavia a Fabia, které měly dohromady téměř čtvrtinový podíl. Škoda Felicia, která byla ještě před rokem na třetím místě, klesla na pátou pozici. Na třetí místo se tak dostal VW Passat následovaný Fordem Focus. VW Golf poklesl o jedno místo na šestou příčku, naopak Toyota Yaris se z předchozího osmého místa o jedno polepšila. Dovoz ojetých aut loni podle údajů Svazu dovozců automobilů klesl o pět procent na 124.343 ojetin. V posledních čtyřech letech se podle Cebie počet dovezených ojetých vozů stabilizoval. Po mírném růstu v roce 2011 se vrátil na hodnotu srovnatelnou s rokem 2010. Již od roku 2009 klesá počet individuálně dovážených vozidel starých od dvou do pěti let. Největší podíl na individuálně dovážených vozidlech mají vozy starší šesti let se 72 procenty.

Nejrozšířenějším nešvarem při prodeji ojetin je stále stáčení tachometrů. Podle Cebie sice podíl stočených vozidel klesl ze 42 procent na 39 procent, ale stále minimálně každé třetí ojeté auto nelegálně upravený tachometr. Dalším častým podvodem je tzv. omlazování vozidel. Většinou se jedná o pozměnění data výroby nebo data první registrace v dokladech individuálně dovezených vozidel prováděné některými dovozci před zápisem do českého technického průkazu. Podíl omlazených vozů klesl o jeden procentní bod na 19 procent.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary