Peugeot představil v Šanghaji koncept SXC

2011-04-19 00:00:00

Koncept SXC je hybridní variantou moderně pojatého crossoveru s celkovým výkonovým potenciálem 230 kW (313 k) při kombinované spotřebě pouhých 5,8 l/100 km.

 


Nový koncepční vůz SXC byl vytvořen v designových studiích Peugeot v čínském Tech Center v Šanghaji, kde se také v těchto dnech na autosalonu představuje.

Prostřednictvím různých koncepčních vozů představil Peugeot v roce 2010 směr vývoje své stylové identity: SR1 (roadster grand tourisme), BB1 (čtyřmístný městský vůz s délkou 2,5 m), EX1 (dvoumístný, plně elektrický roadster, který překonal rekordy ve zrychlení zaregistrované ve Francii a Číně) a HR1 (exkluzivní městský vůz, inovační s maximálním komunikačním rozhraním). 

U příležitosti autosalonu v Šanghaji se návrháři Značky zaměřují na úplně jinou kategorii – vozy typu crossover, které jsou na čínském trhu stále oblíbenější. Koncept SXC (v Šanghaji nazývaný cross Concept) předkládá novou podobu tohoto typu automobilu. Koncepční vůz přebírá některé prvky charakteristické pro třídu SUV (robustnost, zvýšená pozice při řízení, …) a přidává moderní a ušlechtilé rysy vycházející ze stylu reprezentativních limuzín. Design vozu je dílem mezinárodních návrhářských týmů Peugeot, které se soustředily ve středisku China Tech Center v Šanghaji.  

Přední část konceptu SXC nese novou stylovou identitu Peugeot. Typická přední maska, která budí dojem, že je oddělena od zbytku karoserie, je harmonicky začleněna do tvarů vozu. Protáhlé, precizně vypracované přední světlomety dodávají vozu pronikavý pohled hodný znaku lva, hrdě posazeného na zaoblení přední kapoty. Nezaměnitelnou světelnou identitu vozu zvýrazňuje ve dne i v noci LED osvětlení. Podobně stylová jsou i zadní světla ve tvaru bumerangu, která doplňují propracovanost zadní části. Zvláštní pozornost byla věnovaná i dalším « High Tech » detailům jako jsou například podlouhlá vnější zpětná zrcátka se zabudovanými zpětnými kamerami. Střešní lišty s originálním designem, lišta kolem prosklených ploch… celá řada prvků je provedena z leštěného hliníku, lehkého a ušlechtilého materiálu, který vyzdvihuje exkluzivní charakter vozu. Na celkové vyváženosti vozidla se podílejí také hliníková kola velkých rozměrů (22") s jejich zajímavým designem i robustním charakterem. 

SXC je poháněn technologií HYbrid4 se spalovacím motorem vpředu (pohon předních kol) a elektrickým motorem vzadu (pohon zadních kol). Pokud pracují oba motory současně, jsou poháněna všechna 4 kola a zvyšuje se tak bezpečnost jízdy a adheze v extrémních podmínkách. Při nízkých rychlostech je vůz poháněn pouze elektrickým motorem a pracuje v režimu nulových emisí. Pod kapotou najdeme spalovací motor 1.6 THP, který v tomto případě dosahuje výkonu 160 kW (218  k). Spalovací motor je spojen s elektromotorem o výkonu 70 kW (95 k) a celek má tak výkonový potenciál 230 kW (313 k) při kombinované spotřebě pouhých 5,8 l/100 km a s emisemi CO2 143 g/km.

 

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary