Peugeot 508 RXH - hybridní diesel pro náročné zákazníky

2011-09-14 00:00:00

Peugeot 508 RXH s motorem 2.0 HDi FAP HYbrid4 je první hybridní dieselový motor na světě. Disponuje výkonem 147 kW (200 k), pohonem všech 4 kol a maximálním točivým momentem 450 Nm.  


Text a foto: Pavel Foltýn

Peugeot se s modelem 508 RXH rozhodl vstoupit do nabitého segmentu luxusních "allroadů" a dle ohlasu na frankfurtském výstavišti má pro to všechny předpoklady. Jeho vzhled a specifické tvary ho řadí do světa luxusních « all road » vozů. Vedle zvýšené a rozšířené karoserie se tento automobil odlišuje i svou neobvyklou světelnou identitou. LED světla, dobře patrná ve dne i v noci, mají podobu 3 drápů, které se horizontálně táhnou od otvoru sání motoru, jehož vzhled tím získává na osobitosti. Exkluzivní charakter vozu 508 RXH je zdůrazněn i specifickým barevným provedením interiéru nebo koženým čalouněním Alcantara s měděnými dekorativními prvky. Model 508 RXH je nabízen pouze v  jedné úrovni výbavy, která zahrnuje například bezklíčový přístup do vozu a nastartování motoru, elektricky ovládaná přední sedadla, head-up displej, hliníková 18’’ kola , prosklenou panoramatickou střechu, zatmavená vrstvená skla s akustickou úpravou v bočních oknech,  elektrickou automatickou parkovací brzdu, nový telematický systém, sestavu hi-fi JBL se středovým kanálem nebo audio a navigační systém WIP Nav Plus.

Peugeot 508 RXH vystačí díky 100% elektrického režimu, který je ideální pro jízdu v městském provozu, s kombinovanou spotřebou paliva 4,2 l/100 km s emisemi pod 109 g/km CO2,  

OSOBITÝ VZHLED

Nový Peugeot má rozchod rozšířený o 40 mm a je o 50 mm vyšší. Designéři použili hliníkové disky 18’’ (model Archipel), které jsou u této úrovně výjimečné, a mohli tak navrhnout i velice tenká kola s vnitřním průměrem, který se oproti tradičním ráfkům zvětšil o 10 mm.  Model 508 RXH se odlišuje křivkami karoserie i vzhledem světel. Jedná se o první vůz Peugeot, který používá symbolické 3 « světelné drápy » i vpředu. Denní LED světla ve třech řadách jsou jasně rozpoznatelná ve dne i v noci a umocňují efekt pohledu šelmy. Unikátní vizuální identitu mohou doplnit originální směrová světla, které tvoří 7 elektroluminiscenčních LED diod.  

INTERIÉR VE VYTŘÍBENÉM A TECHNOLOGICKÉM STYLU 

Styl palubní desky se inspiruje designem exteriéru. Navržený tvar minimalizuje spoje mezi jednotlivými díly palubní desky, tomu velkou měrou napomáhá i středový panel a jeho technologie provedení, která návrhářům umožnila vypořádat se s náročnými požadavky na rozměry výbavy.  Jednoduchost a čistota je patrná i u designu a zakomponování otočného ovladače funkčního režimu HYbrid4 a ovladače rychlosti. Ovládací páka je na půl řadicí pákou a počítačovou myší a zapadá do tohoto stylově čistého a technologického prostředí. V celém interiéru vozu 508 RXH je použité bílé podsvícení (přístrojová deska, ukazatele a další osvětlené zóny ve voze).

 

ZAVAZADLOVÝ PROSTOR

Objem zavazadlového prostoru vozu 508 RXH je 423 l pod kryt (400 dmmetodou VDA 210). Díky svému pravidelnému tvaru, víku s pohonem i prostoru pod podlahou (11 litrů) je zavazadlový prostor snadno přístupný a dobře využitelný. Prostor je navíc možné rozdělit pomocí praktických tyčí, které se upevní k hliníkovým lištám na podlaze a jsou k dispozici v rámci nabídky originálního příslušenství. Přepravní kapacitu zavazadlového prostoru je možné snadno zvětšit sklopením zadního sedadla, které je dělené v poměru  2/3 – 1/3.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI 

Z pohledu výkonnosti může ve fázích zrychlení model 508 RXH využívat vzájemně se doplňujících výkonů spalovacího a elektrického motoru a dosáhnout tak okamžitého navýšení výkonu (funkce « boost » ve sportovním režimu). Maximální kombinovaný výkon tedy může být až 147 kW (200 k): k výkonu motoru 2.0 HDi FAP 120 kW (163 k) se přidává maximální nárazový výkon elektrického motoru (27 kW, tedy 37 k). Točivý moment přenášený dieselovým motorem na přední nápravu je 300 Nm, elektrický motor dodává na zadní nápravu 200 Nm. Maximální kumulovaná hodnota při nízké rychlosti je 450 Nm, což řidiči dává jistotu spolehlivé mobility za všech okolností, tedy i na sněhu nebo na nezpevněných cestách, a odpovídá to požadavkům na terénní schopnosti, které zákazníci od breaku typu „all road“ očekávají.   

Peugeot 508 RXH se bude vyrábět v Rennes a hybridní součásti v Mulhouse. Uvedení na evropský trh je plánováno jaro 2012.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary