Dlouhodobý test Peugeot 308 - první seznámení

2012-03-22 00:00:00

Startujeme dlouhodobý test ojetého Peugeotu 308. Vybrali jsme dobře vybavený automobil s nízkým počtem ujetých kilometrů, a rozhodli se jej podrobit šestiměsíční prověrce.


Milan Jirouš

Zánovní ojeté vozy jsou mezi českými motoristy stále populárnější. Dva či tři roky stará ojetina může mít hodně málo najeto a přitom je již očištěna o největší úbytek hodnoty. K tomu jak známo dochází v prvním roce po zakoupení nového vozidla. Proto jsme se rozhodli zánovní ojetinu vyzkoušet. Do našeho dlouhodobého testu se dostal francouzský Peugeot 308 1.6 HDi/66 kW v provedení pětidveřový hatchback. Automobil byl vyroben v roce 2010 a zatím ujel necelých 20 000 kilometrů. Jelikož pochází z programu Peugeot vyzkoušené vozy, vztahuje se na něj záruka po dobu jednoho roku, což u ojetin není běžné, ale pro motoristu je to jistě velice lákavé. Vůz byl dovezen z Francie, takže je ve výbavě, která přesně neodpovídá žádné z výbav nabízené na českém trhu. Nejblíže je provedení Active za 372 000 Kč (+ metalický lak 13 995 Kč). Testovaný ojetý automobil ve stříbrné metalíze ale přijde na 269 000 korun. Úspora proti novému vozu je tedy značná, konkrétně 116 995 Kč. Nemluvě o faktu, že ojetý peugeot má zcela nové zimní pneumatiky Michelin. 

Výbava vozu

A jakou výbavou se vůz liší od auta v českém ceníku? Tak například nemá kůží obšitý volant, chybějí přední mlhová světla, automatické stěrače (dešťový senzor), lité disky kol, funkce Bluetooth a USB konektor u autorádia. Naopak navíc zde najdeme tempomat, hlavové airbagy a metalický lak. Kromě toho výbava vozu zahrnuje elektrické stahování předních oken, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek (vyhřívaných), dálkově ovládané centrální zamykání, ABS, ESP+ASR, dvouzónovou automatickou klimatizaci a autorádio se šesticí reproduktorů. Kromě dvou hlavových airbagů zde najdeme ještě dva boční a dva čelní. Celkem se v případě nutnosti bude starat o bezpečí posádky šest airbagů. 

Stav automobilu

Výbava je tedy bohatá a vůz na pohled velice zachovalý. Na karoserii lze najít jen opravdu drobné škrábance, jaké má každý automobil, který někdy projel myčkou. Velice dobře vypadá také interiér, tedy až na levé zadní sedadlo, které je propálené. Poškození není nijak velké, ale přehlédnout se nedá. Přestože motor běžel po nastartování bez problémů, rozhodli jsme se ještě auto nechat prověřit nezávislým servisem. „Auto je velice zachovalé, žádné vůle jsme nenalezli a ani připojení na počítač neodhalilo žádné závady,“ ohodnotil testovaný Peugeot 308 Miroslav Dvořák, majitel pražského autoservisu. Vše je tedy připraveno a můžeme vyrazit. 

První postřehy

Výkon motoru nám přijde dostatečný, automobil ochotně zrychluje a vypadá to, že se i po městě bude spotřeba pohybovat okolo 5,5 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Přesná čísla ale přineseme až po provedení měření. Zatím jde jen o odhad založený na zkušenostech pouze z několika set kilometrů jízdy během prvních dní testu. Součástí výbavy automobilu jsou i držáky nápojů. Zatímco běžně posádce usnadní občerstvení za jízdy, nám moc nepomohly. Jsou totiž mělké a tak během prvních čtrnácti dnů prošel testovací peugeot dvakrát čištěním interiéru. Kelímek s coca-colou se odporoučel při prvním brzdění a nápoj zlil nohu řidiče, část sedačky, kobereček i kus středového tunelu, na němž jsou držáky umístěny. Bohužel, po pár dnech se nám podařilo na tento zážitek zapomenout a ve firmě zabývající se čištěním interiéru nám ochotně začali nabízet slevový program pro stálé zákazníky.

Další negativní zkušenost nejde na vrub Peugeotu, ale našich silničářů. Rozbité komunikace se postaraly o ztrátu vyvažovacího závaží na pravém předním kole, což se projevuje vibracemi při jízdě vyšší rychlostí. Brzy nás tedy čeká návštěva pneuservisu. O tom ale až příště.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary