Dlouhodobý test Peugeot 308: prvních 1000 km

2012-03-28 00:00:00

Po absolvování úvodní tisícovky kilometrů za volantem ojetého Peugeotu 308 jsme se odhodlali k prvnímu vyhodnocení postřehů. Patří mezi ně i zkušenosti se spotřebou.


Milan Jirouš

Jak jsme psali v předchozím díle, u našeho testovacího Peugeotu 308 se objevily nepříjemné vibrace v řízení při jízdě vyšší rychlostí. Tehdy jsme usoudili, že se jedná o ztrátu vyvažovacího závaží z ráfku kola po průjezdu dírou ve vozovce. To se také potvrdilo a po návštěvě pneuservisu vibrace zmizely. Automobil byl tedy nachystán k další jízdě. Během několika dní jsme tak urazili další stovky kilometrů v kombinovaném provozu. Od převzetí vozidlo ujelo už tisícovku, což je dostatek pro shrnutí základních postřehů. Hned na začátku se musíme opřít do zcela nesmyslně řešeného systému kontroly stability ESP. Jde totiž vypnout, ale při překročení padesátikilometrové rychlosti se opět aktivuje. K tomu, aby řídicí jednotka došla k závěru, že už uháníte padesátkou, přitom stačí proklouznutí kol na místě. Takže tlačítko pro deaktivaci je vlastně k ničemu – žádné příznivé zprávy pro sportovněji založené řidiče.

V rámci testu jsme s automobilem jezdili jak v pražských ulicích, tak po okresních cestách a dálnici. Náš zrak přitom nejednou spočinul na displeji palubního počítače, konkrétně na údaji o průměrné spotřebě. Ukázalo se, že s lehkou nohou je možné jezdit průměrně za 5,6 litru na 100 kilometrů (dle palubního počítače), pokud ale budete chtít jezdit svižněji, spotřeba přibližně o litr povyskočí. Každopádně i tak je při dnešních cenách pohonných hmot stále dost příznivá. Když jsme dorazili na klikatou okresku svádějící ke sportovnější jízdě, chuť nás rychle přešla. Nenarážíme tím na naladění podvozku, které nějakým radovánkám za volantem také moc nepřeje, ale na funkci varovných světel, která se spustí vždy při prudším brzdění. Člověk pak vypadá jako blbec, když před každou zatáčkou začne blikat všemi čtyřmi směrovkami.

Naopak ocenit musíme dobré tlumení nerovností – po zimním období se určitě hodí, vždyť o díry ve vozovce není nouze. Pohonná jednotka pracuje bez potíží, se spotřebou jsme také spokojeni. Objevilo se ale nepříjemné vrzání ventilátoru vnitřního rozvodu vzduchu po interiéru a zaseklo se výškové nastavování bezpečnostního pásu řidiče. Proto jsme se rozhodli vyzkoušet záruku, kterou na ojeté automobily z programu Peugeot vyzkoušené vozy zákazníci dostávají. Značkový servis nás přijal prakticky okamžitě. Vůz jsme zde nechali a čekali na zprávu technika. Druhý den zazvonil telefon: „Dobrý den, tak pás máte opravený, ventilátor jsme rozebrali a vyčistili, bohužel se ale ukázalo, že to nestačí. Objednáváme tedy nový. Pro opravený automobil si můžete přijít zítra odpoledne. Oprava je samozřejmě kryta zárukou.“

Vůz jsme tedy vyzvedli v dohodnutý čas, opravený bez nutnosti investice z naší strany. To je pro nás důležité, neboť záruku na ojetý automobil považujeme za největší klad programu Peugeot vyzkoušené vozy.

Příště se budeme podrobně věnovat pohonné jednotce 1.6 HDi, respektive její spotřebě. Automobil prověříme v různých jízdních režimech a jeho spotřebu porovnáme také s diesely jiných značek.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary