Test ojetiny - Peugeot 207: pohledné lvíče

2012-11-12 00:00:00

Test ojetého Peugeot 207 potvrdil, že vůz je na trhu ojetin oblíbeným vozem, prodejních úspěchů svého předchůdce ale nedosahuje. Důvodů může být hned několik.


Text: Milan Jirouš

Neobyčejné popularity „dvěstěšestky“ mladší „dvěstěsedmička“ nikdy nedosáhla. Přesto si na trhu ojetin nehledá nového majitele dlouho. Důvodem jsou líbivé tvary, což je největší zbraň vozidel této značky. Peugeot 207 je ale poměrně těžký, což se celkově projevuje na jízdě. Navíc, když přišel na trh, byla zde silnější konkurence než kdy před tím. V prodeji je od roku 2006 ve verzi hatchback, kombi SW dostalo slovo o rok později, stejně jako kupé-kabriolet se skládací střechou z pevných dílců. V roce 2008 se objevila novinka v podobě modelu 207 SW Outdoor se vzhledem allroad. Nástupce Peugeot 208 vstoupil na trh v roce 2012, což znamenalo konec produkce hatchbacku. Další varianty se ale stále vyrábějí – dokud nedostanou i ty své nástupce. Ty motoristický svět očekává v roce 2013. 

Pohonné jednotky v praxi

K pohonu automobilu může sloužit hned několik motorů o různých výkonech, s přeplňováním i bez. Jako dobrá volba se zdají být čtrnáctistovky, konkrétně 1.4 16V a 1.4 HDi. Zážehový šestnáctiventilový agregát má na rozdíl od osmiventilu 1.4i dostatek sil a pracuje kultivovaně. Přeplňovaný vznětový motor 1.4 HDi z „dvěstěsedmičky“ dravce nedělá, avšak vyznačuje se nízkou spotřebou a vysokou spolehlivostí. Tu mu mohou živější jednotky 1.6 HDi jen závidět. Platí totiž za problémové. Nakonec ani zážehové motory o objemu 1,6 litru, pocházející od BMW, nelze pochválit. Také je trápí poruchy. Při nákupu Peugeotu 207 tedy platí jednoduché pravidlo: hledejte čtrnáctistovky.   

Na silnici

Měkčí naladění podvozku potěší příznivce pohodlné jízdy. Ti co rádi vyjedou na klikaté okresky, ale musejí počítat pouze s průměrnými jízdními vlastnostmi (zde se projevuje nejen naladění podvozku, ale i hmotnost vozu). Navíc nepotěší nepřesné řazení a přeposilované řízení neposkytující odpovídající zpětnou vazbu.

To ale trochu předbíháme. První, čeho si po usednutí za volant Peugeotu 207 všimnete, je designově zdařilá palubní deska z kvalitních materiálů. Ihned si také uvědomíte, že sedíte v pohodlné sedačce s výrazným bočním vedením těla. To jsou velká pozitiva, která zásadním způsobem ovlivňují pocit z jízdy. Řidič se zkrátka musí cítit příjemně. Tento pocit může některým kazit poměrně masivní středový panel, který omezuje prostor u řidičovy pravé nohy. Nabídka místa na zadních sedadlech je nevelká. Kromě menšího prostoru v oblasti kolen nepotěší ani méně místa nad hlavou. Nemluvě o opravdu miniaturním prostoru na zadních sedadlech verze 207CC - zde jsou sedačky jen do počtu. Zavazadelník hatchbacku přepraví náklad o objemu 267 litrů, kombi zvládne odvézt jen 335 litrů. Kupé-kabriolet má zavazadelník o objemu 187 litrů, pokud je složena střecha. Když si natáhnete, uvolní se část zavazadelníku, který tak naroste na objem 370 litrů. 

Časté problémy

Potíže některých motorizací jsme tu už nakousli, nyní si je pojďme přiblížit. Jednotky 1.6 THP mohou mít problémy se studenými starty, což má na svědomí vadné teplotní čidlo. Tyto agregáty také trpí na ulité svíčky, známé jsou i případy, kdy došlo k přeskočení rozvodového řetězu. Motor se naštěstí nepotká, ale kouří a nedrží otáčky. Turbodiesely 1.6 HDi zase trápí potíže s podtlakovým okruhem, který ovlivňuje práci turba, EGR ventilu a škrticí klapky. Obehranou písničkou jsou prodřené hadice od turba, běžně už po 20 000 ujetých kilometrech. Odcházejí také vstřikovače common railu a častý je únik motorového oleje. Jedna ze žhavicích svíček velice často „zarůstá“ a běžným způsobem pak nejde povolit. Poměrně jednoduchá výměna se tedy může prodražit. Silnější provedení jednotky 1.6 HDi má navíc dvouhmotový setrvačník, jež nepatří k nejodolnějším ani nejlevnějším.

Pozor si dejte i na korozi výfuku, výjimkou nejsou vůle na přední nápravě. Setkat se můžete také se zapékáním konektorů vnějšího osvětlení. Nefunkční koncová světla nejsou výjimkou. Zarážející je krátká životnost originálních brzdových třecích segmentů. Destičky i kotouče bývají zralé na výměnu už po ujetí 40 000 kilometrů. Zde lze doporučit jediné: sáhněte po kvalitní druhovýrobě.

 

LÍBILO:

  • mnoho karosářských verzí
  • pohledný design
  • kvalitní materiály v prostoru pro posádku
  • komfortně naladěný podvozek

 

NELÍBILO:

  • kombi SW s malým zavazadelníkem
  • středový panel palubní desky omezuje prostor pro nohy
  • nepřesné řazení
  • méně místa na zadních sedadlech

 

Bezpečnost dle Euro NCAP

  • Nárazová zkouška z roku 2006 (hatchback)
  • Ochrana posádky 5 hvězdiček z 5 možných, 35 bodů
  • Ochrana dětí v doporučené autosedačce 4 hvězdičky z 5 možných, 37 bodů
  • Ohleduplnost při střetu s chodcem 3 hvězdy ze 4 možných, 19 bodů

 

  • Nárazová zkouška z roku 2007 (207 CC)
  • Ochrana posádky 5 hvězdiček z 5 možných, 33 bodů
  • Ochrana dětí v doporučené autosedačce 0 hvězdičky z 5 možných, 0 bodů
  • Ohleduplnost při střetu s chodcem 2 hvězdy ze 4 možných, 16 bodů

 

Za ochranu dětí v autosedačce vůz nedostal žádné hodnocení, protože podle techniků Euro NCAP se při nastavení předních sedadel dle předpisu Euro NCAP na zadní dětská sedačka nevejde.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary