Opel představil českým novinářům modernizovanou Insignii

2013-10-31 00:00:00

Modernizace pětimístného vozu střední třídy Opel Insignia se odehrála v exteriéru, interiéru a přinesla nové motory. V nové řadě se objevuje  model určený ke zvládání nezpevněných cest Country Tourer a nechybí ani Insignia OPC pro sportovně založené řidiče.


Text a foto: Luděk Kortus

Nový největší Opel je k dispozici ve třech karosářských verzích: Insignia Sedan, Liftback a kombi Sports Tourer. Siluety lifbacku a sedanu jsou od sebe nyní více odlišeny. Pětidvéřový model se profilem více blíží k vozům coupé a sedan vytváří výraznější profil limuzíny. Profil karosérie kombi zůstal nezměněn. Při pohledu zezadu mají tourer stejně jako liftback a sedan vizuálně rozšířenou záď s novým designem světel ve tvaru ostrého „křídla“. Dramatičtější změny se odehrály v interiéru. Ovládací panel infotainmentu a klimatizace obsahuje pouze několik tlačítek. Přístup k ovládacímu menu má řidič z  osmipalcového dotykového displeje, z multifunkčního volantu, hlasového ovládání nebo plošky touchpad schopné číst znaky napsané prstem. 

V nové řadě Insignia se mají premiéru přepracované motory. Turbodiesel 2.0 CDTI je dodáván ve dvou výkonových variantách 120 k a 140 k. V modelech se šestistupňovou manuální převodovkou výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 3,7 l/100 km. Podle výrobce je Insignia s tímto motorem nejúspornějším vozem střední třídy. Špičkovou vznětovou jednotkou, která ale přichází nezměněna z přechozí generace, je čtyřválec 2.0 BiTurbo CDTI s výkonem 195 k. Novinky pod kapotou představují také dva benzínové přeplňované čtyřválce. 2.0 SIDI turbo 250 k a 1.6 SIDI turbo 170k. Oba agregáty se vyznačují vysokou kulturou chodu. Modernizovaná Insignia také prošla optimalizací z hlediska aerodynamiky a naladění podvozku. 

Nejnovější model Insignia Country Tourer je vůz připravený k provozu i na nezpevněných cestách. Rozlišovacími prvky jsou ochranné štíty pod předním a zadním nárazníkem kombinovány s nápadnými plastovými lemy blatníků a ochrannými obklady spodní části karoserie, doplněné dvěma výraznými koncovkami výfuku. Systém pohonu všech kol zajišťuje optimální trakci a ovladatelnost za všech jízdních podmínek. Nabídka turbodmychadlem přeplňovaných motorů obsahuje špičkové pohonné agregáty jako zážehový čtyřválec 2.0 SIDI turbo s přímým vstřikováním paliva a výkonem 184 kW (250 k) nebo vysoce výkonný vznětový čtyřválec 2.0 BiTurbo CDTI - oba s maximálním točivým momentem 400 Nm.    

Insignia OPC je výkonem 239 kW (325 k) a maximálním točivým momentem 435 Nm špičkovým modelem celého programu značky Opel. Opel Insignia OPC zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,0 sekundy (Sports Tourer: 6,3 sekundy) a dosahuje maximální rychlost 250 km/h (elektronicky limitovanou). Ve verzi bez omezovače Insignia OPC s manuální převodovkou dosahuje maximální rychlosti 270 km/h (Sports Tourer: 265 km/h). V kabině Insignie OPC přivítá řidiče prostředí evokující automobilový sport. Nový sportovní volant s koženým potahem věnce  je u samočinné převodovky vybaven ovladači manuálního řazení. Tyto ovladače umožňují řidiči extrémně rychle přeřadit i když je převodovka v automatickém režimu.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary