Opel Mokka X a Zafira mají po faceliftu systém OnStar komunikující česky

2016-10-21 00:00:00

SUV Opel Mokka X a MPV Opel Zafira mají po modernizaci. Spolu s ní přišel do nových Opelů i online asistenční systém OnStar, který komunikuje v češtině.


text: Dalibor Žák, foto: Opel, Luděk Kortus

Opel Mokka X

Kompaktní SUV Opel Mokka patří ke stěžejním modelů německé automobilky. Mokkou se trefila do vkusu masy zákazníků a tohle auto vytváří důležité zisky. Nyní přišel čas na modernizaci. Nová Mokka se jmenuje Mokka X (X bude označovat všechny další crossovery a SUV značky Opel) a na první pohled si všimnete přepracované přídě s novými LED světly a nového interiéru. Těch změn je samozřejmě více, ale zákazníky asi nejvíc zaujme právě rozšíření výbavy o nová adaptivní LED světla a také přepracovaný zábavní systém s dotykovým displejem a pokročilými možnostmi konektivity. Mokku X jsme vyzkoušeli s naftovým motorem 1.6 CDTI v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou. Opel jako jedna z mála automobilek ve svém segmentu nabízí automat ke všem provedením, tedy k benzínu i dieselu, k předokolace i čtyřkolce. Ani čtyřkolka není podmíněna palivem nebo výbavou. Zákazníci si tak opravdu mohou vybrat. Chování Mokky X se proti minulému modelu značně zlepšilo, motor je kultivovanější. Přesto to na dlouhé dálniční etapy moc není a tohle kompaktní SUV se hodí spíše do okolí většího města. Modernizovaný interiér ale celému dojmu z auta rozhodně prospěl. Výhodnější je i nový ceník a s akční cenou startuje Mokka X na částce 377 900 korun.

Opel Zafira

Faceliftem prošla i Zafira. I u ní se modernizoval interiér, který vypadá velmi hodnotně. Také Zafira dostala nová přední LED světla, i když jako u Mokky se jedná o položku za příplatek. Vyzkoušeli jsme naftový motor 2.0 CDTI (125 kW) rovněž v kombinaci s šestistupňovým automatem. Ze Zafiry se tak rázem stalo velmi příjemné auto na dlouhé cestování. Motor je nyní tichý, automat řadí inteligentně a snad lze mít jen výhrady k funkci adaptivního tempomatu, který občas zazmatkuje a ne vždy funguje až do zastavení. Sedačky jsou v Zafiře vynikající a překvapilo nás naladění podvozku na dálnici D1. Jako by tento tankodrom přes noc někdo záhadně opravil. Opel u Zafiry zjednodušil výbavu, nyní jsou k dispozici dvě řady, které už tak nabízejí všechno podstatné. Samozřejmě můžete i zaškrtávat rozmazlující položky. Opel Zafira začíná na ceně 455 900 korun a opět můžete mít i originální verzi na LPG nebo CNG. Nejedná se o dodatečné přestavby, ale o originální montáž přímo z továrny. Snad jen zamrzí, že Zafira na LPG nebo CNG nejde objednat s automatickou převodovkou. Jinak je těch kombinací a motorů zase celá řada. Zajímavá je benzinová šestnáctistovka s výkonem 200 koní.

OnStar

Velikou novinkou je přechod asistenčního systému OnStar do češtiny. Tento online asistent vám sežene pomoc, kdykoli potřebujete. A v případě dopravní nehody vám zavolá i záchranku. Není to nějaký robot, ale skutečný lidský operátor. Ten právě bude mluvit česky a to ať jste kdekoli v Evropě. Odvíjí se to totiž od nastavení jazyka vašeho infotainmentu v autě. Stačí stisknout tlačítko a Opel vám poradí se vším, co potřebujete. Ale asi nejdůležitější je právě funkce SOS při dopravní nehodě. Auto dokonce začne samo volat asistenci bezprostředně po nehodě a pokud nikdo z vozu s dispečerem nekomunikuje, ten sám přivolá na místo pomoc. Opel ví, kde se přesně auto nachází. Tuto funkci vyhledávání ale můžete skrýt. OnStar vám pomůže auto skrze aplikaci v mobilním telefonu ovládat i na dálku, provádět servisní diagnostiku a dokonce ho může i najít a kontaktovat policii, pokud vám auto ukradnou. První rok provozu systému OnStar je zdarma, následně stojí 2499 korun ročně nebo 249 korun za měsíc.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary